Sorbe
Trådstartare
Bör man ha något hemma? Vilken fråga, men jag fick en lista när jag var på en stor djurbutik tidigare i veckan med saker de tyckte att man bör ha hemma (smart men ett försäljningsknep kan jag tänka mig).
På deras första hjälpen-kit stod detta med:
ZooLac probiotika vid dålig mage
Klisterbandage (vet-flex till exempel)
Skyddskrage
Blodstillande medel (vid kloklippning)
Termometer
Fästingplockare och fästingmedel
Det enda vi har hemma är termometer och fästingplockare...
Jag har aldrig klippt en klo fel och tänker (försöka) aldrig göra det så det ska väl inte behöva blodstillande medel, men vad är det då för medel man ska använda?
Klisterbandage tänker jag mig bara att katten har av på något sätt om man använder det, men det är väl kanske då skyddskragen är bra att ha också?
Vilken storlek ska man ha på den då?
Vi får hem en MCO nästa vecka så han är ju liten än, men blir gigantisk förmodligen.
De rekommenderar även schampo och balsam för att vänja katten redan från början med tvätt. Jag har aldrig behövt tvätta mina andra katter med något annat än vatten så det är jag inte van vid men jag kan tänka mig att en MCO behöver en tvätt ibland... Och pälsvårdsprodukter som passar rasen tycker de också man ska ha.
Vad ska man ha för schampo, balsam och pälsvårdsprodukter passande en MCO?
Och öronrengöring, Plaque-off, tandskrapa, tandborste och tandkräm står även med på listan.
Sheise! Bör jag köpa något av detta eller är det bara att skita i det tills man behöver det?
På deras första hjälpen-kit stod detta med:
ZooLac probiotika vid dålig mage
Klisterbandage (vet-flex till exempel)
Skyddskrage
Blodstillande medel (vid kloklippning)
Termometer
Fästingplockare och fästingmedel
Det enda vi har hemma är termometer och fästingplockare...
Jag har aldrig klippt en klo fel och tänker (försöka) aldrig göra det så det ska väl inte behöva blodstillande medel, men vad är det då för medel man ska använda?
Klisterbandage tänker jag mig bara att katten har av på något sätt om man använder det, men det är väl kanske då skyddskragen är bra att ha också?
Vilken storlek ska man ha på den då?
Vi får hem en MCO nästa vecka så han är ju liten än, men blir gigantisk förmodligen.
De rekommenderar även schampo och balsam för att vänja katten redan från början med tvätt. Jag har aldrig behövt tvätta mina andra katter med något annat än vatten så det är jag inte van vid men jag kan tänka mig att en MCO behöver en tvätt ibland... Och pälsvårdsprodukter som passar rasen tycker de också man ska ha.
Vad ska man ha för schampo, balsam och pälsvårdsprodukter passande en MCO?
Och öronrengöring, Plaque-off, tandskrapa, tandborste och tandkräm står även med på listan.
Sheise! Bör jag köpa något av detta eller är det bara att skita i det tills man behöver det?