Första gången du hoppade...

H

HollywoodsBeautyXX

Tjolahopp. Idag har vi städat på vinden och jag hittade min väldigt gamla skoldagbok (vi skrev dagbok en gång i veckan i förskoleklassen jag gick). Där stod det något i stil med: "Hej, idag hoppade jag för första gången i mitt liv, med Snobben. Det var läskigt, för jag trillade av. Men sen gjorde jag det igen och då gick det bra".
Haha, vad synd om mig, jag trillade av första gången, och låt mig berätta, det var ingen bra start för min hoppkarriär. :rofl: Men det har gått bättre nu på senare år när jag är uppe och hoppar i 140 cm. Jag var 6 år när jag skrev det där och hade då hoppat runt 40 cm med en B-ponny. Minns du första gången du hoppade?

Sv: Första gången du hoppade...

Haha nej va söööttt :p :D
Minns dessvärre inte första gången ja hoppade :(

:) Ja det minns jag faktiskt, fastän det var nästan 30 (!!!) år sen. Det var på ett ridläger med en ponny som hette Simona. Hon hade nog en del fjordhäst i sig för hon såg ut som en fjordhäst fast hon var rödfux och ganska hög. Vi hoppade i en paddock och jag landade på halsen ett antal gånger. Dessutom var hon förtvivlat stark så det var jättesvårt att styra henne och mina fötter nådde knappt nedanför sadeln.

Japp det gör jag :D. Var på ett ridläger med privathästar, vi var tre deltagare som gjorde en nattlig utflykt i hagen. Byggde några hinder och skuttade över. Hindrena var typ 40 cm och inte var det någon vacker syn inte :crazy:

Kommer inte alls ihåg första gången jag hoppade, men kommer ihåg första hoppletionen på ridskolan. Vi hoppade 6 studs på båge hela lektionen...

japp. jag var livrädd hela tiden. red en liten fet b-ponny, som jag fortfarande älskar djupt :D
vi "hoppade" ca 20-30 cm, läskigt värre :rofl:

Ja, det kommer jag faktiskt ihåg, det var på ett ridläger och jag var väl 8-9 år ungefär. Hade en D-ponny (tror jag?) som hette Sabina och jag ramlade av :rofl: . Fast inte under själva hoppet, utan efteråt, eftersom föräldrarna som tittade på fick för sig att ta kort när vi hoppade, vilket ledde till att Sabina blev rädd och galopperade iväg under en del bocksprång och jag hamnade på marken. Satt upp igen dock och hoppade en gång till, då gick det bra :) .

Kommer inte ihåg exakt första gången jag hoppade vet bara vilken häst det var med :D

Ponnyn jag hoppade med körde ner huvudet efter varje språng vilket innebar att jag åkte av.

Så första hopptävlingen jagvar med på la de ner alla hinder och ledde mig runt medans jag stod i lätt sits och planerade min väg :D :rofl:

Har fortfarande kvar rosetten. Jag var då 6 år :D

Jag minns tyvärr inte första ggn jag hoppade :(
Men jag ska titta i min dagbok, där står det säkert :)
Dock minns jag precis VART i ridhuset på vilken häst jag galopperade på för första gången! :D

ja det kommer jag ihåg. :) jag tror att det var den gången iaf :angel:
vi var i ridhuset på lektion, jag var 8-9 år och jag hoppade på världens envisaste lilla ponny som vägrade hoppa hindret. jag som var liten o helt oerfaren kunde förstås inte göra mkt åt saken. :rofl: men jag fick tillslut hjälp av min ridlärare, så ett litet hopp fick jag iaf vara med om.
/cissi

Första gången jag hoppade var väl ca 10 år sedan, hästen hette Djufwanäs Diorit "Doris". Hindren låg på ståtliga 20 cm:p . Jag gick o skröt länge om det :D . Min allra första hopptävling är dessvärre inget att skryta om, vägrade ut oss på första hindret :crazy: den numera ponnylandslags tränaren Daniel Svensson var domare då. Hästen hette Zebie som oxå var min sköthäst på den tiden.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 181
Senast: liiinnea
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 844
Senast: Dino
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka