första fältävlan :) *film*

Sv: första fältävlan :) *film*

tycker det ser jättefint ut! Jättefin ponny! du rider väldigt lugnt och snyggt, grattis till segern! :D

Taack, trodde faktiskt inte det skulle gå så bra, har aldrig hoppat henne över fältävlanshinder förrut :P men hon tyckte de va askuul ;) så det blir något att göra i framtiden med henne :D

Grattis!:)
Skulle dock vara behagligare för ponnyn att galoppera om du red i lätt sits, iaf i terrängen.

såg väldigt fint ut och din underbara ponny såg ut att tycka det var super ku! :)
GRATTIS till segern!:D

Ser fint ut, men vem är det som smackar hela tiden!? Tycker det redan ser ut att gå lagon fort/ lite för fort.

Grattis!:)
Skulle dock vara behagligare för ponnyn att galoppera om du red i lätt sits, iaf i terrängen.

Håller med ovanstående inlägg, SNÄLLA, upp med rumpan ur sadeln i terrängen! Inte bara riktat till TS utan till de flesta ponnyryttare idag..

Det är en kanonfin ponny som verkligen ser ut att gilla terrängen. :)

Hur kommer det sig att du aldrig hoppat terränghinder innan?
Det måste man ju för att få FT kortet.

Hon kan ha tagit kortet på en annan ponny. Man måste ju inte ta om det för varje ny ponny man rider. (Däremot om man går upp från ponny till häst så måste man göra om den praktiska delen)

Hej, den som smackar hela tiden är min lillasyster som står brevid kameran, fältävlanskortet tog jag på en lånad ponny då min ponny(inte den på filmen) var halt . Jag vet att jag skulle ha stått upp, men det var inget jag kom ihåg att jag skulle göra :P

Om du kortar dina läder ordentligt så blir det mycket lättare för dig att stå :idea: Jag kortar mina läder två hål från hoppning till terräng. Det är något av det första jag lärde mig när jag började rida fälttävlan. Det verkar som att nästan inga ponnybarn får lära sig det idag :confused: Synd...

Jamen nu gick det ju alldeles utmärkt.

Visst, ponnyn hade inte hoppat terränghinder innan, men ts känner antagligen sin ponny såpass bra att hon vet vad den klarar av, om den brukar vara tittig etc. Hade hon haft en nervös ponny som kanske stannar på hinder ibland hade hon nog inte gett sig ut på en fälttävlan. Hon vet nog vad hon gör!

TS: Grattis till segern!

Jamen nu gick det ju alldeles utmärkt.

Visst, ponnyn hade inte hoppat terränghinder innan, men ts känner antagligen sin ponny såpass bra att hon vet vad den klarar av, om den brukar vara tittig etc. Hade hon haft en nervös ponny som kanske stannar på hinder ibland hade hon nog inte gett sig ut på en fälttävlan. Hon vet nog vad hon gör!

TS: Grattis till segern!

Japp, dessutom kan ju hästen ha hoppat terränghinder (som jag vet att den har) med föregående ryttare och hon kan ju som sagt ridit fälttävlan på andra hästar...

Jag har hoppat Kelly på en terrängbana förrut, men inte med lika hinder, o då hopapde vi i grupp :) men det var låga hinder som var rivningsbara ;) Kelly har hoppat fältävan iaf med förra ägaren men då stoppade dom ut sig..

Nelle: Hur visste du att Kelly har tävlat fältävlan förrut? :o :P

ser trevligt ut, men stå upp snälla, sitter du ner när du är ute o rider oxå?
Grattis till segern :)

Nelle : Men säg :p

Bison: när jag rider ut tränar jag på att stå upp för det mesta, men glömde somsagt det inne på banan ;)

Liknande trådar

Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 569
Senast: Zuzzi
·
Avel Sitter och spånar och grubblar över vårens betäckning, trots att det är långt kvar. Har ett fullblodssto som lämnat två fina...
Svar
6
· Visningar
3 880
Senast: pastejja
·
Avel Funderar lite över nästa år då jag har en blivande 3åring och funderar över vilken hingst som skulle passa henne. Hon är rent...
Svar
4
· Visningar
1 165
Senast: Cyllene
·
Övr. Djur Har inhandlat tre st sniglar. Den store växer som attan. På tio dagar har skalet förlängts med minst fyra cm. Är det normalt? Och hur...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
25 740
Senast: Mysgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar