Första dressyrträningen på 5år

ockelboanna

Trådstartare
I kväll är det dags - äntligen!
När jag var yngre så tävlade jag mycket både dressyr och hoppning. Inga jätteklasser men jag var väl ute ett par helgen per månad och traglade på.
Däremellan så tränade jag för många duktiga dressyrtränare samt att jag red vår ridskolechefs hästar så jag red för henne ett par dagar per vecka. Jag köpte min häst som fölunge på 13år sedan och har haft honom som min dressyrpålle (har bara tävlat en gång då jag tappade lite gnista att tävla då vi fick plocka bort dressyr stoet jag tävlade :mad:) men han är dock tränad regelbudet för utbildade tränare och tränad i tävlingsform (bara tävlingen som uteblev).

I alla fall så fick jag barn för 5år sedan och mitt andra barn för ett år sedan. Däremellan har jag tränat mycket kondis i skogen och tränat lite själv på bana men inte ridit för någon.....
Men i kväll är det dags! klockan 19 ska vi vara värmda och klara för ett dressyrpass för gamla ridskolechefen.....
Jag kan inte med ord beskriva hur nervös jag är...känns som om magen är påväg ut någonstans.

Inte har hästen varit inne i ett ridhus på 5år heller så han kommer ju inte vara det minsta lilla lugn! Säkert komemr det vra mycket folk som ser eländet också!

Jag vet att jag förstorar upp men satan så nervös jag är....skriver detta inlägg för att få lite peppning!

Sv: Första dressyrträningen på 5år

Gud vad roligt :) Tänk positiva tankar och ta ett djupt andetag innan du sitter upp! Glöm inte att berätta sen hur det gick.

Tänk på att du är där för träning. Inte för att prestera. Det VET du redan förstås - men du måste också KÄNNA att det faktiskt är din tränares uppgift att se till att det blir ett bra pass för er båda (alltså du och pållen = ekipaget).

Tack ni som orkade peppa!! det värmer!

har precis kommit hem och det gick....................
Helt jäkla suveränt! hästen var lugn som en påse nötter trots hoppträning och bockningar på andra sidan sargen :bump:

Han gick i så stadig och fin form och bara gjorde allt som jag bad honom om, snälla nån vilken pärla jag har.
Både jag och tränaren var alldeles förstummad! Har ju varit till kotknackare och rättat till några kotor i ryggen samt i nacken och detta måste ha gjort underverk (det har jag i och för sig redan märkt på uteritter men ändå)
Känns så hemskt skoj och har nu fått blodad tand riktigt!

Jag vet att någon gång komemr det ett bakslag men det skiter jag i nu för nu vet jag att vi i alla fall kan! och törs!

tack alla ni som skrev!!!!:banana::bow::rofl::bump:

Kommer att gå jättebra men räkna med grymmaste träningsvärken sen.

ja tänk så fort man kan glömma, här rider man ut ett par timmar i skogen med långa trav och galopp sträckor men håller på kurka ur efter 15 minuter i ridhuset! det gick på bara vilja på slutet!

Tänk på att du är där för träning. Inte för att prestera. Det VET du redan förstås - men du måste också KÄNNA att det faktiskt är din tränares uppgift att se till att det blir ett bra pass för er båda (alltså du och pållen = ekipaget).

det är det som är det fina med min tränare - när man väl sitter där så får hon en att glömma allt runtomkring och tar oss för dagsformen som just i dag var suverän!!

tack för ditt svar!

Vad ROLIGT att du kom tillbaka och berättade hur det gick. OCH att det gick bra förstås! Underbar känsla när man tänjer sina gränser. Gratulerar till bra tränare också. Lycka till i fortsättningen! :banana:

Vad ROLIGT att du kom tillbaka och berättade hur det gick. OCH att det gick bra förstås! Underbar känsla när man tänjer sina gränser. Gratulerar till bra tränare också. Lycka till i fortsättningen! :banana:

TACK snälla du - träningsväken är inte go idag, och inte kommer den att bli bättre i morgon :grin:

Konstigt hur man kan använda så olika muskler på bana och när man rider ut. Känns ordentligt imagen och ryggen! :rofl:

Va roligt, jag känner igen nervositeten kan jag säga! jag ska på första träningen med min unghäst på söndag och är jättenervös... har ju gömt mig i skogen många år nu :D

(Du har fått PM från mig :D)

Va roligt, jag känner igen nervositeten kan jag säga! jag ska på första träningen med min unghäst på söndag och är jättenervös... har ju gömt mig i skogen många år nu :D

(Du har fått PM från mig :D)

hej gumman!

jag har pmmat tillbaka!
kram

Liknande trådar

Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 712

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka