Första dressyrtävlingen

Ninnie

Trådstartare
Liten tjej på 9 år ska snart ut på sin första Clear Round dressyr LC2.
Tips på vad hon ska tänka på !

Hon är laddad och klar men nu börjar hon bli lite nervös mitt i allt det roliga och spännande :banana:

Sv: Första dressyrtävlingen

Det viktigaste är att man har roligt!! I LC handlar ju mycket om att göra sakerna på rätt plats och rida nogranna vägar.

Ta det inte för allvarligt, barnet är ju bara 9!

Jag red min första LC när jag var nio. Det ska vara roligt, fin häst och fina grejer. Flätad man och svans piffar upp lite extra, det ska ju kännas lite spännande och "extra". Plugga programmet ordentligt så man inte rider fel. Bara att komma ihåg det är en bedrift tycker jag :smirk:

Och mycket beröm efteråt såklart!

Håller helt med de andras svar. Det viktigaste är att ha roligt.
Var på plats i tid så att ni inte behöver stressa och kan gå igenom allt. Ju bättre förberedd man är desto mindre nervös är man ofta.

Lycka Till

Gör det bara för att det är roligt, skäll inte, stötta och ge mycket beröm :D

Liknande trådar

Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
297
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Emro
·
Hemmet Efter att ha haft min älskade etta på Södermalm i över 23 år har jag nu bestämt mig för att sälja den då jag inte bott i den på snart...
Svar
17
· Visningar
796
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min häst började äta Cushingsmedicin för några år sedan och de funkade fantastiskt bra, hon blev en unghäst igen! Nu har hon dock börjat...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka