Första blodspåret.*bilder*

Rea

Trådstartare
Blod tinades, rådjursskanken plockades fram och en glad valp for till skogs med husse för att söka rätt på RIKTIGA saker, inte några löjliga skinkbitar släpade på parkettgolv inte! Rådjursskanken släpades, blodet droppades på en rak linje och jag var smått ängslig att det skulle "gå åt skogen" eftersom varken maken eller jag har ngn erfarenhet av att lägga spår ute.
Tummarna hölls stenhårt och Acke sattes att spåra, ja sattes och sattes, han snappade upp det själv utan problem, måste säga att jag är imponerad över hur duktig en så liten valp kan vara, att den "vet" vad den är skapat för sas.

Söööker med husse.
100_1765.jpg

Åhhhh, här luktar det gott!
100_1762.jpg

"Ohhh, det måste ju vara här, jag luktar ju det:confused: !"
100_1768.jpg

KOLLA!!! HA, jag VISSTE väl det:D !
100_1771.jpg

Grrrrrrr, DÖÖÖÖÖ:devil: !
100_1772.jpg

Så himla roligt att se att han vet vad som förväntas av honom.

/kristel, stolt matte:love: till liten Bayrare.

Sv: Första blodspåret.*bilder*

Bayarna är underbara när det gäller blodspår! En vän till mig har en hane på 5 år som är en naturbegåvning, han brukar kallas in för mkt eftersök :)

Sen är din plutt otroligt söt!! :love:

Tack Aliide, jag håller med, han är söt den lille:D .
Idag var vi och promenerade i skogen och då korsade vi spåret, nu 3 dagar gammalt och han stöp med nosen i marken direkt.
"Sniffsniffsnörvelsmaaaakasniffsniff", hallå vadå näsa...

Duktig kille!

Ja,vad annat kan han bli än bra med sådana ägare!

Visst är det såå kul när hundarna är så duktiga! Just spår är så kul, för de bara "kan". Man behöver bara luta sig tillbaka och beundra dem. :bow:

GaurdianAngel skrev:
Visst är det såå kul när hundarna är så duktiga! Just spår är så kul, för de bara "kan". Man behöver bara luta sig tillbaka och beundra dem. :bow:

Och just det där med att "bara kunna" får mig att önska att människor köpte hundar med deras egenskaper i tanken och inte just för att "Åhhh, vilken gullig sort, DEN ska vi ha".
Utan att man faktiskt låter hunden göra det den är avlad till att göra!
Har skräckexemplet här i "byn", en BC som vallar allt den kommer över, bilar, hästarna när man rider förbi, barn som går på trottoaren etc, hon är en typiskt sådan hund som köptes bara för att den var fiiiiin och söt. Den stackars hunden är ett riktigt nervvrak, bor med Familjen "Soffpotatis" och blir mer och mer frustrerad för varje dag som går, sist jag såg den, så "satt" den bunden utanför affären iförd munkorg: "JA, hon har börjat och naffsa efter barn som springer, jag fattar det inte" kommenterade matte det hela med.

näe, stackar bc´n. Skicka upp henne till mig vettja!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka