Försökt nån gång?

D

DeDa

Har någon försökt att "föda" upp nån insekt med metamorfos?:d (ägg, larv, puppa & insekt)
Jag försöker med flugor just nu!:smirk: Det är bara så kul att hänga med hela förändringen! :)
Mina larver har just blivit puppor!:love: Ja vill bara att dom ska "kläckas":crazy:
Håller nån på med eller har försökt på detta?:D

Sv: Försökt nån gång?

En gång hittade mamma en grön larv, ca 3 cm stor i ett salladshuvud. Jag matade den med sallad tills den blev en puppa (en mycket äcklig sådan) och sedan var jag med när den kläcktes och pumpade upp vingarna! :love: Blev en nattfjäril med orange undersida på vingarna som jag döpte till ludde, matade honom efter anvisningar från Fågel och Fjärilshuset i hagaparken. På natten kunde jag höra honom flyga runt i sin stora kartong (som jag skurit ut ett föster i och satt plast som "glas").

Det där var ganska smart!! Jag har aldrig tänkt på att använda en kartong!! :) Ja ska pröva med en kartong när de kommer ut! :d Men hur kom det in luft diit?? :confused: Tack för tipset :bow:

Kartong är ju inte som plast utan är så pass poröst att det kommer in luft genom de små hålen vi inte ser. :)

häftigt! :) had du något sand lr gräs på botten? :p :cool:

Haha, ja, i typ trean hade min klass en egen låda med fjärilslarver i. Beställt från internet! :D Vi skrev i dagböcker om vad som hände i plastlådan... :p Till slut blev ju larverna fjärilar som vi fick släppa ut! :)

Haha, ja, i typ trean hade min klass en egen låda med fjärilslarver i. Beställt från internet! :D Vi skrev i dagböcker om vad som hände i plastlådan... :p Till slut blev ju larverna fjärilar som vi fick släppa ut! :)

Det är ju intressant som helst!! :p Ja ska nog hitta ett par maffiga larver i sommar!:devil: ;)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 069
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Jag har ju tidigare skrivit om min lilla Welsh som vid tre av fyra gånger hon åkt hoppat bom i transporten. Tack och lov har vi alltid...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 469
Senast: Thera
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka