Försökt att få svar på detta kan vara.. snälla hjälp!!!

P

Pantomchaser

Hej alla

Vi har precis fått hem vår nya familjemedlem och så upptäckte vi en skada på ögat. Klicka på länken för att se på bilden.
olikabilder2008020.jpg

Frågan är, vad kan det vara?
Där skadan är skedd? är det som en utbuktning.
Bilden är kanske lite missvisande, det grå området är på höger sida om själva iris, dvs, inte över pupillen...
Kan det vara en gammal skada på hornhinnan som har gått så djupt så att det har blivit ett ödem?
Jag har försökt att hitta någon förklaring på vad det kan vara, men ej funnit något än.
Vi ska upp till vetirinären så fort som möjligt, men någon av er kanske har varit med om likadan sak?
Tack på förhand.
/En orolig husse

Sv: Försökt att få svar på detta kan vara.. snälla hjälp!!!

Det är inte bara lite gegg? Har du provat att spola ögat med lite koksaltlösning? Kan vara bra i vilket fall som helst.

Hmm, lite svårt att se, men det påminde lite om min kompis hund som fick gråstarr. Svårt att se. Hoppas ni får veta snart!

Hej alla.

Goda nyheter. Hon har endast råkat ut får någon typ av skada på hornhinnan. Hon kommer att bli fullständigt återställd.
Fick medicin utskrivet ( salva ) som vi ska droppa i i 10 dagar.

Hon kommer förmodlingen få något typ av ärr, dock inte i synfältet.
Vi fick henne igår, och denna skada ska ha hänt någongång för 5 -14 dagar sen.

Vi var så oroliga för att det kunde vara någon sjukdom, men detta avskrevs..

Nu ska vi bara ta och slappa och låta henne få komma in i den nya flocken med lugn och ro.

Ha det bra alla!
/Pantomchaser

Liknande trådar

Hundhälsa En Malinois hane 4,5 år gammal, alltid varit frisk och sund innan dessa symptom. 1. flyttade hem till mig i april. magrade av och...
Svar
11
· Visningar
4 247
Senast: Berin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka