Försöker karma säga mig något?

CillaW

Trådstartare
Senaste tiden har det varit ganska mycket som hänt, eller som borde hänt men inte gjort.

Natten till i måndags körde jag nästan ihjäl mig.
En lastbil i norrgående körfält på motorvägen hade kört på en älg, som slungades över till omkörningsfältet i södergående. Jag var på väg hem från Stockholm, hade påbörjat omkörning och låg i vnsterfältet med halvljus i 110-120. Hade inte en chans att se den döda älgen innan jag körde på den. Fick våldsam sladd och hamnade till sist i mitträcket med höger fram kvar på vägen. Bilen efter mig var nära att köra rakt in i mig. Fronten helt kvaddad, bilen ska skrotas.
Kupén var helt intakt och jag är kroppsligt helt oskadd.
Själsligt.... väldigt omskakad. I en mindre bil hade jag inte överlevt.

I går hade jag ett medarbetarsamtal med min chef som jag inte alls blev glad över. Efter nyår kommer mina arbetsuppgifter att försämras kraftigt. Jag kommer att få jobba med sådant jag inte har kompetens för större delen av tiden. Jag ska förstås ta reda på om det ens går att göra så i längden, men jag kan inte stanna kvar där på de villkoren.

Och kärleken vet jag inte hur det är med.

Det är stora förändringar på gång. Känns väldigt skrämmande och osäkert just nu.

Senaste tiden har det varit ganska mycket som hänt, eller som borde hänt men inte gjort.

Natten till i måndags körde jag nästan ihjäl mig.
En lastbil i norrgående körfält på motorvägen hade kört på en älg, som slungades över till omkörningsfältet i södergående. Jag var på väg hem från Stockholm, hade påbörjat omkörning och låg i vnsterfältet med halvljus i 110-120. Hade inte en chans att se den döda älgen innan jag körde på den. Fick våldsam sladd och hamnade till sist i mitträcket med höger fram kvar på vägen. Bilen efter mig var nära att köra rakt in i mig. Fronten helt kvaddad, bilen ska skrotas.
Kupén var helt intakt och jag är kroppsligt helt oskadd.
Själsligt.... väldigt omskakad. I en mindre bil hade jag inte överlevt.

I går hade jag ett medarbetarsamtal med min chef som jag inte alls blev glad över. Efter nyår kommer mina arbetsuppgifter att försämras kraftigt. Jag kommer att få jobba med sådant jag inte har kompetens för större delen av tiden. Jag ska förstås ta reda på om det ens går att göra så i längden, men jag kan inte stanna kvar där på de villkoren.

Och kärleken vet jag inte hur det är med.

Det är stora förändringar på gång. Känns väldigt skrämmande och osäkert just nu.
Usch jag vet hur det är när allt ser mörkt ut. :( Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer än att jag är oerhört glad över att vi får ha kvar vår Cilla här och att du klarade dig fysiskt oskadd ur smällen.
Kram:heart

Det har kommit ifatt mig allt mer.... särskilt när jag fick veta att bilen är bortom räddning.

Allt talat för stora förändringar - byta bil, jobb, kanske flytta...

Men mest är jag glad att jag lever och tacksam över all värme och omtanke jag fått.

biteme_bigarmhug.gif

Vilken tur att det gick bra med dig! :eek:
Håller tummarna att det andra löser sig och att det blir positiva förändringar :heart:up:

Oj! Jag hoppas att det inte tar allt för lång tid att rida ut stormen och att den tar dig till en bra plats, även om det inte var något du själv valt.

(Det var förresten trevligt att se dig ge tips på råttaktiviteter för Djurskyddet!)

Men fy, vilken tur att allt gick bra med dig i alla fall! :eek::heart
Skrockfullt brukar man ju säga att olycka kommer i stötar om tre, så förhoppningsvis har du fått det du skulle nu och det räcker. :cautious:

Jag väntar fortfarande på att motgångarna ska sluta komma. Det har varit fler än tre på kort tid, så börjar tro att jag gjort nåt riktigt ont i ett tidigare liv :cautious:

Stor kram :heart
Vilken otrolig tur du har efter den olyckan!
Förändringarnas vind verkar blåsa åt ditt håll. Det behöver inte vara något negativt även om det kan kännas tungt just när man befinner sig mitt i det. Ur allt elände kommer alltid något gott, man kanske inte ser det förrän man ridit ut stormarna.

Kram!
Ibland blir förändringar en riktig nystart, även om det såklart är jobbigt just NU mitt i det.

Jag står också inför några stora förändringar, men den största har jag stått för själv och är något vi (jag och maken) verkligen vill.

“When life gives you lemons, don’t make lemonade. Make life take the lemons back! Get mad! I don’t want your damn lemons, what the hell am I supposed to do with these? Demand to see life’s manager! Make life rue the day it thought it could give *your name here* lemons! Do you know who I am? I’m the person who’s gonna burn your house down! With the lemons! I’m gonna get my engineers to invent a combustible lemon that burns your house down!” (citat Cave Johnson, Portal)

Jag hejar på dig @CillaW!

Stor kram :heart
Vilken otrolig tur du har efter den olyckan!
Förändringarnas vind verkar blåsa åt ditt håll. Det behöver inte vara något negativt även om det kan kännas tungt just när man befinner sig mitt i det. Ur allt elände kommer alltid något gott, man kanske inte ser det förrän man ridit ut stormarna.

Det verkar bli så mycket förändringar på en gång... aldrig i livet att jag stannar på jobbet om det blir som aviserat. För att inte tala om hur mycket sämre det blir för patienterna. Det enda viktiga är ekonomin... som kommer att gå åt skogen ändå när jag inte stannar för att jobba med något jag varken kan eller tycker om att göra.
Ny bil... det är det enklaste. Det blir en Subaru igen, denna gång en Outback.
Och kärleken.... jaaa, jag vet inte.

Efter en så chockartad upplevelse så tänker jag mig att man börjar fundera över livet. Det kanske du hade gjort ändå i och med de andra förändringarna men nu blev det ju rätt påtagligt. Kanske det är dags för lite förändringar i ditt liv och det här blir startskottet?! Och vilken tur att du klarade dig i olyckan, stor kram!

Det verkar bli så mycket förändringar på en gång... aldrig i livet att jag stannar på jobbet om det blir som aviserat. För att inte tala om hur mycket sämre det blir för patienterna. Det enda viktiga är ekonomin... som kommer att gå åt skogen ändå när jag inte stannar för att jobba med något jag varken kan eller tycker om att göra.
Ny bil... det är det enklaste. Det blir en Subaru igen, denna gång en Outback.
Och kärleken.... jaaa, jag vet inte.
Förbered på att det kommer ta tid att få ordning på allt. Det kommer bli tufft ett tag men det kommer bli bra på sikt. Glöm inte bort mitt i allt att ta hand om dig själv lite extra. Gör saker du mår bra av och som ger dig energi. Sånt som får dig att stanna upp och vara en stund i nuet. Det är så lätt när förändringarna är många att man omedvetet fastnar lite i planerande om framtiden. Men det är i nuet du hittar kraften och orken.
Skriv en en lista, för och nackdelar, fundera på vad du vill, vad känner du och hur vill du leva? Vad strävar du efter? Om du fick välja fritt hur skulle ditt liv se ut då?
Ibland hittar man inte svaren man söker men om man ger det lite tid så brukar polletterna trilla ner från ingenstans ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka