Försöker han dränka dem?

Sv: Försöker han dränka dem?

Min Ruben gör likadant, men han lägger dem även i matskålen och någon gång har de hamnat i toalådan.

Min förklaring är att han efter avslutad jakt har instinkten att lägga sitt byte på centrala platser av sitt revir för att markera att de är "hans". Vattenskålen, matskålen och toalådan är ju helt klart ställen som är betydelsefulla för honom och som han därigenom betraktar som sina. Det som läggs där är alltså också hans.

Vid vattenskålen kan det även bli lite vattenlek och experimenterande förstås.
 
Sv: Försöker han dränka dem?

Min förklaring är att han efter avslutad jakt har instinkten att lägga sitt byte på centrala platser av sitt revir för att markera att de är "hans". Vattenskålen, matskålen och toalådan är ju helt klart ställen som är betydelsefulla för honom och som han därigenom betraktar som sina. Det som läggs där är alltså också hans[/QUOTE]

Om du har rätt där, säger det en del om hur vår Felix ser på världen när han lägger blöta saker i min säng. :D
.
 
Sv: Försöker han dränka dem?

Vår katt lägger i bland leksakerna i mat skålen:)

Med vänlig hälsning
pudlan
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
3
· Visningar
242
Senast: Sassy
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 738
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
159
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
286
Senast: KeeNine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp