Förslag på utflykter?

Mia_R

Trådstartare
Våra planer för dagen har gått om intet och jag undrar om någon har några förslag på trevliga utflykter vi kan göra i norra Sthlm-, Uppsala-, Norrtälje- eller Enköpingsområdet? Som krav är att det ska vara möjligt att göra även som rörelsehindrad, dvs inga långa och/eller svåra promenader och helst inte trappor och med tanke på vädret så gärna även möjligheter till gott fika/lunch inomhus. :)

En promenad i centrala Norrtälje eller Sigtuna? Lite knöggligt med gatsten men ganska platt. I Norrtälje finns fin gångväg längs med ån också (framkomlig med rullstol). Flera trevliga ställen att äta på. Finns även minst ett museum (har ej besökt).
Som vädret ser ut nu hade jag valt något inomhus, t ex Edward Anderssons växthus i Bergianska som passar extra bra vid dåligt väder. Lättar det kan ni ta en promenad i parken. Fortsätter det regna finns Natuhistoriska på gångavstånd. Vill minnas att man kan äta i växthuset.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har länge funderat på att skaffa hund och väntat på rätt läge, vilket jag tror närmar sig. Jag har läst mig galen om de olika...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
16 798
Senast: Bison
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 023
Senast: alazzi
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 665
Senast: machafuko
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 342
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar