boccia
Trådstartare
Går i tankarna att köpa ett annat släp än det jag har nu, men det finns ju såååå många att välja på. Värmlandsvagnen, Umesläpet och Cheval Liberte går bort direkt av olika orsaker, men sen då??
Vad har ni för transporter, och vad är för- resp nackdelarna med just det släpet?
Tänkte att jag kanske kunde få lite tips i djungeln.
Urvalskriterier: (det jag ser som krav är fetstilt, övrigt är "bara" önskemål som kan frångås)
Har just nu ett äldre Brenderup som jag är väldigt nöjd med (men nu börjar det sjunga på sista versen), och har givetvis kollat på efterföljaren till den modell jag har (Royal), och den är helt klart en stark kandidat, däremot har jag inte hittat något i rätt prisklass ännu (har lekt med tanken att beställa ett splidans nytt, men det är lite för mkt pengar för mig i dagsläget känner jag).
Har även kikat lite på Boj, men då vill jag ha den äldre modellen, dvs den innan det blev glasfiberfront på dem.
Skulle inte ha något emot ett Ringo Star, och även Christ Comet finns på listan över tänkbara alternativ (trots att det är ett glasfibersläp)
Fler förslag och för-/nackdelar med de jag redan nämnt mottages tacksamt.
Totalvikt är av mindre betydelse då jag har BE och aldrig kör mer än 1 häst åt gången (iaf inte hittills)
Vad har ni för transporter, och vad är för- resp nackdelarna med just det släpet?
Tänkte att jag kanske kunde få lite tips i djungeln.
Urvalskriterier: (det jag ser som krav är fetstilt, övrigt är "bara" önskemål som kan frångås)
- Boggie (helst med samverkande axlar, "äkta" boggie)
- Inbygd sadelkammare som nås utifrån (alltså inte modellen a´la Startrailers där man når sadelkammaren enbart inifrån släpet)
- plyfaväggar (efter att ha gått en 10 månaders kurs inom kompositer/armerade härdplaster så är jag insatt i såväl för- som nackdelar med glasfiberlaminat)
- plyfagolv
- panikbommar/säkerhetsbommar
- öppningsbara fönster
- hård övre lucka (ingen rullgardin mao)
- hård mellanvägg (alternativt hård övre halvan och mjuk nedtill)
Har just nu ett äldre Brenderup som jag är väldigt nöjd med (men nu börjar det sjunga på sista versen), och har givetvis kollat på efterföljaren till den modell jag har (Royal), och den är helt klart en stark kandidat, däremot har jag inte hittat något i rätt prisklass ännu (har lekt med tanken att beställa ett splidans nytt, men det är lite för mkt pengar för mig i dagsläget känner jag).
Har även kikat lite på Boj, men då vill jag ha den äldre modellen, dvs den innan det blev glasfiberfront på dem.
Skulle inte ha något emot ett Ringo Star, och även Christ Comet finns på listan över tänkbara alternativ (trots att det är ett glasfibersläp)
Fler förslag och för-/nackdelar med de jag redan nämnt mottages tacksamt.
Totalvikt är av mindre betydelse då jag har BE och aldrig kör mer än 1 häst åt gången (iaf inte hittills)