Förslag på stänkskydd sökes!

Xazo

Trådstartare
Jag ska bygga upp ett nytt kök och skulle vilja ha ngt annat än kakel ovanför diskbänken...

Dock inte rostfritt!!!

Köket går i vitt med ekfärgat golv.

Sv: Förslag på stänkskydd sökes!

Jag tycker att det är snyggt med glas som man kan ha tapet bakom. När man tröttnat på tapeten är det bara att byta ut den!

Panel målad med en lackfärg funkar kanon.
Matt lackfärg är snyggast och superlätt att torka av.

Jag har väv målad med lackfärg men skulle jag i dag göra om köket så hade det blivit målad panel eller panelskiva.

Vi har glas dock inte med tapet bakom utan glaset är målat på ena sidan och upplimmat på väggen enligt glasmästarens förslag för att inte få en massa skit bakom i springan som blir mellan glas och vägg. Det blev kanonbra.

Nej vi gjorde inget själva, det fanns hos glasmästaren de hade många olika färger att välja mellan.

Jag sällar mig till de som rekommenderar glas, gärna med pärlspontpanel bakom.

Liknande trådar

Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
2 586
Senast: cewe
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 612
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
817
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
739
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka