M
Miss Princess
Jag ska hålla ridlektion för barn i 12 års åldern och skulle vilja ha förslag på övningar som barn i den åldern klarar av och tycker är roliga!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Trava över bommar, kanske hoppa nåt hinder ifall de kan hoppning då serpentiner, volter, galoppfattningar, tempoväxlingar, rida barbacka, rida utan stigbyglar, skänkelvikningar
Om jag höll en lektion för några ryttare som jag inte kände så skulle jag aldrig våga låta dem hoppa eller rida barbacka. Men ni kanske vet hur mkt alla era elever har ridit... Även om den ordinarie ridläraren säger att dem är duktiga så vet man ju aldrig
Ojj, vilken gammal tråd du letat upp!Jag brukar börja med att få barnen själva att berätta vad de brukar göra på sina lektioner för att få en bild av vad barnen anser att de gör. Sen brukar jag som vikarie koncentrera på sits och hjälper det är alltid nyttigt. Vägar och nogranhet och planerad ridning genom övergångar vid bokstäver och kull på bokstäver vid tex snett igenom. Gå på volten och vända över i luckor är en bra övning för kontroll av både sig själv och hästen. Kan utföras i alla gångarter beroende på gruppens kapasitet.