Förslag på maskeradklädsel, tack!

Rie

Trådstartare
Dans med maskeradtema.
Min vän vill klä ut sig men vill inte lägga ned någon större ansträngning på det.
Jag föreslog att han skulle vara sjöman, med snusnäsduk runt halsen och det nappade han på.
Men vad har en sådan mer? Jeans och randig tröja, räcker det?
Eller blir det en en fransos då? (Det skulle han säkert så med på också, bara han slipper basker).
Andra förslag?

Jag tar också gärna emot förslag på min utstyrsel.
Jag har visserligen en häxdräkt och en peruk, men eftersom det är dans och klänningen är lång så kommer väl många att trampa på den och peruken sitter väl inte kvar vid bugg förutom att den nog blir oerhört varm.
Kan tänka mig att köpa någonting om det är ett bra förslag. Såå ofta är jag inte på maskerad att jag får någon större användning för det senare skulle jag tro.
20talsbrutta? Vad har man då i garderoben som man kan använda?
Annat?

Ryttare, eventuellt tävlingsryttare, ligger väl nära till hands för många här :)
Men att dansa i ridstövlar, nej det var kanske inget bra förslag.

Sjömän brukar väl ha helvitt, sen en randig krage. Eller allt i mörkblått och en randig krage.

En "glidare" kanske? Jeans, t-shirt med krage (kragen uppfälld förstås) massa klet i håret och massa brun utan sol. Går ju att sminka ansiktet med ett mörkare puder. Gärna en långärmad tröja lite nonchalant över axlarna.

Cowboy: Jeans, skjorta, snusnäsduk och gärna hatt då. Boots till.

Ninja: Helsvart och mask över huvudet.

Du kan ju kolla på 80-tals kläder. Det är alltid skoj. Bekvämt att dansa i tights också. Man kan ju variera hur mycket som helst. Baddräkt utanpå tights, mjukiskläder, för stor tröja + tights. Våfflat hår och neonfärgat smink.
Sierska: massa löst sittande kläder, skärp och scarf på huvudet. Stora örhängen, stora smycken.

Dans med maskeradtema.
Min vän vill klä ut sig men vill inte lägga ned någon större ansträngning på det.
Jag föreslog att han skulle vara sjöman, med snusnäsduk runt halsen och det nappade han på.
Eller blir det en en fransos då? (Det skulle han säkert så med på också, bara han slipper basker).
Andra förslag?

Jag har visserligen en häxdräkt och en peruk, men eftersom det är dans och klänningen är lång så kommer väl många att trampa på den och peruken sitter väl inte kvar vid bugg förutom att den nog blir oerhört varm.
Kan tänka mig att köpa någonting om det är ett bra förslag. Såå ofta är jag inte på maskerad att jag får någon större användning för det senare skulle jag tro.
Annat?

70-talsdisco. Stor rund afroperuk och en tight glittrig jumpsuit med utsvängda ben, stora örhängen, lååånga ögonfransar och massor med smink.

Turist: T-shirt med något tryck på - gärna semesterortsnamn, shorts, tennissockor i sandaler/flipflops (med tåklyvare så ger det extra +poäng :D) magväska, kamera runt halsen, keps eller "solhatt" :up:

Svarta tajta kläder och en rosa skjorta/tunnare jacka över som ni skriver "Pink Ladies" på? Dansvänliga kläder:up:

Turist: T-shirt med något tryck på - gärna semesterortsnamn, shorts, tennissockor i sandaler/flipflops (med tåklyvare så ger det extra +poäng :D) magväska, kamera runt halsen, keps eller "solhatt" :up:
Bugga i flipflops......det blir en intressant utmaning..... :)
Men tack för förslaget

• Gilla
Reactions: MCP
Dans med maskeradtema.
Andra förslag?

Annat?

1917867_102190349802493_3231459_n.jpg

Jag gillar jue maskerad..Vi har haft tema-fester och spexade vi ut oss så jag har massa uppslag..
Nunna/munk. Grekisk gud= Ta ett lakan om kroppen. Sabba en keps och ett par sandaler och sätt på gyllene vingar.
Fö, jag på bilden. Skägget klippte jag av luddet från en gammal luva på nån tröja jacka. Har inte så mycket skägg annars..

Är lite inne på att vara katt....(catwoman?) svarta tights o långärmad svart tröja. Svans, öron (viss finns det sådana att köpa ?), målad nos o målade morrhår...
Min vän föreslog ett badrocksskärp som svans att sätta fast i ett bälte.
Jag föreslog att han skulle vara bov o måla (via make up) en bovmask över ögonen. Då behövs inte så mycket annat.

Det är några dagar kvar ännu, kanske hinner ändra mig/hitta annat.
Jag mottager glatt fler förslag. Bra att ha i framtiden om inte annat.... :)

Det är ju hur enkelt som helst att klä ut sig ifall man kan tänka sig att vara lite töntig. Typ engelsk turist i Spanien. Så sätter man på sig höga tubsockar i sandaler, lite mer stylish shorts i en ljus färg, en hawaii-skjorta och en kikare runt halsen eller möjligtvis en kamera.

aug08-335_15063998.jpg

o-AMERICAN-TOURISTS-facebook.jpg

kos_anz_tourist_nyf_3400px_rgb_2400.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka