Förslag på kluriga godislekar?

sportyscorpion

Trådstartare
Hej,

Min hund har lärt sig alla bra godisgömmor hemma. Vi har prövat toarullar, äggkartonger, skokartonger och att fästa godis i snöre och låta han klura ut hur han ska göra :)

Har ni tips på fler roliga lekar man kan göra?

Sv: Förslag på kluriga godislekar?

Vi gör godisbuskar och godisträd ibland, väldigt uppskattat.

Godisbuskar kräver lite mjukare godis, typ skinka eller varmkorv eftersom man pillar in grenarna i själva godiset så att godiset blir som en del av buskens blad :) för godisträd är det bra att ha lite mindre godisbuskar och/eller ett träd med kraftigare bark eftersom man kan kola fast godiset i barken på olika höjder i trädet.

jag brukar ta vanliga pet-flaskor och stoppa godis i. Desto mer dom leker ju svårare blir det också att få ut godiset för dom också då flaskan blir plattare och plattare :)

Nar min tjej far en pet flaska med godis blir den inte alls platt ... hon strimlar den pa nagra secunder.:grin:

Och mitt smarthuvud till hund tuggar bara vid själva öppningen så att flaskan stängs till, för att sen ge upp och tvinga mig att klippa upp den...

Tror förövrigt att plattheten på flaskan kan bero lite på kvalitén eftersom det ju har funnits olika hårda PET-flaskor :)

Jag brukar ta en mjukost tub och sätta små klickar mjukost i träden hemma. Gärna i olika höjd nivåer.
Träd som tillåter lite klättring brukar vara skoj att sätta klicken lite högre upp.

Jag har lagt en skinkskuva i en strumpa som jag ändå bara hade en av och sen knöt jag ihop den och gav till pudeln, det var väldigt populärt och tog lite längre tid. Man får väl hålla koll så dom inte äter upp hela eller trådar:)

Jag har lärt mina grabbar targetlekar.
Klickar in att de sätter tassen på en uppochnervänd matskål.
När det fattat är det ganska enkelt för en själv att sitta på en stol och kasta godis åt olika håll. Sen kan man utöka och göra svårare, med att stå med båda tassar, bakben osv, mindre och större högre targets.

Liknande trådar

Hundträning Mina hundar har aldrig varit intresserade av leksak som belöning när man tränar och tävlar, dom tittar bara på mig och väntar på den...
2
Svar
20
· Visningar
458
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 015
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka