Förslag på kaninnamn.

MissMusic92

Trådstartare
Jag har skaffat en ny kanin-kompis åt min kanin Zingo, eftersom hans förra kanin-kompis Blaze dog.
Förra ägarna kalla honom Pysslingen men jag vill byta namn. Men har svårt att komma på något.
Vill ha ett namn jag inte haft på en kanin förut.
Så dessa namn går ej; Oskary, Oskar, Black, Elvis, Lillen, Stampe, Sotis, Findus, Little King, Bonjour, Blaze, Ida, Antonia, Långöra, Spring, Mysan, Twixi, Annie, Merliah, Lill-Ida och Anastasia.
Men andra namn funkar. Jag tror det är en hane/kille, men är inte 100% säker.
Så kan ni hjälpa med förslag på namn åt min nya sötnos till kanin.

Vad passar dess personlighet? Vad ser den ut att kunna heta? Att bara ta ett namn oberoende på hur personligheten och så vidare brukar sluta med att man döper om den till ett namn som passar bättre. Har du några namn du velar mellan? Könet på djuret spelar ingen större roll, @gul_zebra har tex haft flera hanar som hetat tjejnamn och flera honor som hetat killnamn. Det är bara vi människor som bryr oss om ett namn är ett tjej eller killnamn och om ett namn passar 'fel' kön så gör det ju inte så mycket, det passar ju?

Berit dyker upp i mitt huvud direkt här, så jag tipsar helt enkelt om Berit!

Nä men alltså, använd fantasin. Gå efter nåt tema kanske om du gillar sånt. Läskmärken, random ord, djurarter (Snigel döpte jag ett marsvin till, passade finfint), frukter (Kiwi passade också på ett marsvin), latinska ord, sjukdomar, mediciner, märken, städer, länder, sjöar, dialekter, toapapperssorter, vad som helst. Eller bokstäver. Bara att dra fram några bokstäver och kasta om lite tills du får fram något du gillar. Eller kasta om bokstäver i något random ord. Huvudsaken är väl att det är ett namn som du trivs med men blir det fel så kan du ju alltid byta sen, kaninen bryr sig knappast.

För övrigt instämmer jag med @Modig_Korn, könet har ingen betydelse (föga förvånande kanske). Gudrun, Berit, Lilla Sessasnuttegull, utmärkta namn till hanar precis som att honor mycket väl kan heta både Bert-Åke och Gösta.

Min heter Amor :) Casanova & Romeo är väldigt gulliga namn också.
Vill man döpa kaninen till något tuffare så tycker jag att Homer & Loke är coola namn som ändå är rätt söta:)

Mina kaniner heter Sylvester (hane) och Swayze (hona) . Har någonslags filmstjärnetema, men ville mest ha fina namn på S.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka