Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp, har ni några förslag?
Han är positiv och glad överlag, och gillar att göra grejer, men just fot har vi itne fått till. Han (och matte) tycker detta är lite tråkigt nämligen...
Gabbi som vi körde med i 3 dagar hade inte riktigt förstått det tills jag visa o då insåg aha allt är ju därifrån hunden utgår med allt, sitter den snett ja då kommer hunden starta snett i sitt fotgående o lägga sig snett o.s.v.
.
J(Klickertänk egentligen). Det ha gått fort för min hund att förstå. Även om hon inte alltid sätter sig rätt första gången så söker hon väldigt gärna min vänstersida, och skuttar runt på rumpen tills hon sitter rätt.
Pirus sätt att lära in fot tycker jag var både snabbt och effektivt, iallafall på den typen av hund jag har. Det handlar om att hunden själv ska komma på var den ska sitta för att få belöning. (Klickertänk egentligen). Det ha gått fort för min hund att förstå. Även om hon inte alltid sätter sig rätt första gången så söker hon väldigt gärna min vänstersida, och skuttar runt på rumpen tills hon sitter rätt
Scccccch vi slog ju hunden så den satt rätt o sen gav den bollen![]()
Kan man inte slå den direkt med bollen tror du?![]()
Precis så har jag kört med min, och det är ju definitivt inte din typ av hund! Sen har jag förvisso använt mig av klicker också, men som du säger. Det är det tänket.
På samtliga kurser vi har gått har "fot" varit bannlyst av olika anledningar som jag kanske inte håller med om. Istället har man helt enkelt fått ha sin hund "vid sidan" och fort ska det gå helst, för vips ska man gå mellan koner, eller hälsa på annan förare, eller vad man nu gör.
En naturlig position för min hund blev alltså "vid sidan" utan vidare krav på exakt hur hon satt.
Men precis!! Jag har "här var det" och då ska han gå vid sidan men "korrekt" blir det ju inte.