förslag på hoppövningar

J

jamjam

Hej!
Jag undrar om ni har förslag på lite olika hoppövningar för en häst som inte har hoppat på ett halvår.
Hästen behöver långsamt komma igång igen och behöver därför några roliga övningar.

Sv: förslag på hoppövningar

kanske börja i skogen.?
hoppar alltid unghästarna mest i skogen första året.
tycker det är bra av massa anledningar.

Jag kommer att hoppa i ridhus de första gångerna och vill gärna ha förslag på sådana övningar.

Lägg upp några "sockerbitar" (=stöd) med bommar till att böeja med, onödigt att börja högt om hästen inte har hoppat på ett tag! :smirk: :idea:

hoppa på volten? zick-zack bana? cavaletti övning? små studds?
lång kombinations träning, där du kan välja på att lägga till eller dra ifrån ett språng?

hur mycket är hästen hoppad, och hur stor är den?

vad bra nu fick jag lite ideer.
Hästen är nästan 1,80. Den är mycket hoppad förut.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 739
Senast: KesoNeso
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
739
Senast: Oknytt
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
681

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka