Förskyld katt

W

Willoxx

Min katt har börjat nysa lite- hör det ett par ggr om dagen.
Han är inte vaccinerad men inte behöver det väl vara kattinfluensa för det?
Han är väl lite rinnig i näsan. genomskynligt och inte mkt. Ser att det finns "inne i näsan" men har aldrig sett det rinna- kanske han slickar upp det.

Hur bekymrad skall jag vara? Avvakta å se- hur länge.
Han verkar kry i övrigt- leker och äter.

Sv: Förskyld katt

jag tror att katter kan bli forkylda precis som manga andra djur, men det basta ar nog som alltid att ringa till en veterinar och fraga snart - sarskilt om han inte ar vaccinerad!

Sv: Förskyld katt

Tempa honom dagligen och om han får feber, blir allmänpåverkad så ska du ta kontakt med veterinär.
Virusinfektioner ger klart och rinnigt snor, medans bakterieinfektioner ger tjockare gulare snor. Virus finns det ingen specifik bot mot och bakterier kan man bekämpa med antibiotika.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 595
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 319
Senast: Praefatio
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft mina katter i snart 4 månader och vi har blivit familj med varandra. Det är ett par sociala individer jag bor med, även om...
Svar
7
· Visningar
1 184
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 201
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur