Nu är ju alla barn olika, men nog har de en empatisk förmåga och även visar det!Oempatiska behöver inte alls alla jägare vara. Det skrev jag inte heller. Jag skrev att det är bättre att barnen lär sig känna empati med djuren än att lära sig att det är okej att skjuta på dem och att djuren enbart finns där för deras höga nöjes skull. Många barn i den åldern har väldigt svårt att förstå att djuren också har känslor och att de behöver vår empati. Det spelar ingen roll om det är en älg i skogen eller katten de har hemma, de behöver ofta påminnas om det i vilket fall och då ser jag inte som en sådan här aktivitet som vettig eftersom det lär barnen att vi har rätt att göra hur vi vill med djuren istället för att först lära sig att vi behöver värna om dem. Nu vet jag självklart inte, de kan ha haft en hel termin där de har lagt stor vikt vid förmågan att känna empati men jag får ju utgå ifrån det som står i artikeln och det tycker jag inte är en lämplig aktivitet. Jag gillar överhuvudtaget inte när man har sådana här eller liknande obligatoriska aktiviteter. Jag vet många barn som hade tagit fruktansvärt illa åt sig av något sådant så jag anser inte att det hör hemma på en förskola. Vill föräldrarna lära barnen jaga så fine, gör det men blanda inte in förskolan.
Lite ot så har jag tyvärr träffat alltför många jägare som anser att djuren i skogen enbart finns där för deras höga nöjes skull så nog finns de och de är alldeles för många men det har inte med detta att göra.
Vad vill du säga med ditt sista stycke? Jag upplever ditt sista stycke som främlingsfientligt mot jägare... Det är som att säga att: "ja, jag har inget emot flyktingar men jag har tyvärr träffat på alltför många som gjort brott." undertoning att man inte ska lita på dom och absolut inte bjuda in. Rötägg finns i alla samhällsklasser och levnadsval, så vad var det egentligen du ville ha sagt?