Forskare förespråkar fetare avelsston

Sv: Forskare förespråkar fetare avelsston

Ha,ha. grattis. vetenskapen är fantastisk.
Jösses, detta har ju uppfödare vetat åtminstonde de senaste hundra åren eller så..:rofl:

Tänk att jag har forskat i det med:rofl:

Ja verkligen. De har jag alltid vetat. Herregud man slutar aldrig förvåna sig.

Jag har en bok hemma som handlar om fölets uppväxt. Där står det att stona lättare blir dräktiga om de snarare är i undehull. :crazy: Trots det står det om flera ston på gården som inte har tagit sig och att detta är helt normalt. Finns en bild på ett arabsto som de stolt visar upp strax efter fölning som man ser revben och ryggrad på, ser inte alls bra ut.

Som tur är har vi inte gått på den linjen utan vårt sto som redan var i gott hull fick lite extra sista månaden innan insemination, tog sig på ett försök. :) Hon är förstås inte jättefet, men får ha lite extra hull bara. :laugh:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 529
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 510
Senast: Pratsch
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu under våren har jag gått på ett flertal anställningsintervjuer och även gjort personlighetstester i samband med...
Svar
4
· Visningar
1 960
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 353
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama