Försbolaget har ändrat försäkringen !

Sv: Försbolaget har ändrat försäkringen !

KL
Kapar tråden lite om det är ok.
Jag får förhoppningsvis hem en ny häst i nästa vecka. TYVÄRR är han försäkrad i Agria vilket jag inte är jätteförtjust för precis.
Men jag inser också att ett byte är riskabelt, såg dock att de endast ersätter rörelsestörningar för 30 000??? Det är ju verkligen en piss i havet så att säga..och det var ändå med deras tilläggsförsäkring. Då är ju frågan om det kanske är värt att försöka byta ändå!?! Ush svårt det här!

Hur gör man annars? kan man ta över den förra ägarens gamla försäkring eller tecknar man alltid ny?

Du tar över den gamla ägarens försäkring , dock så kommer den sen stå som nytecknad i dina papper ,men som sagt du ska ta över hästens befintliga försäkring .

Mia

Du får gamla ägarens försäkringsnumer och ringer bolaget, som tar bort försäkringen på gamla ägaren han får de pengar han betalt för mycket tillbaks och en exakt likadan tecknas på dig.

Du får ut ett försäkringsbrev med ditt namn/adress på, räknas då från den dagen du tecknade och ett år framåt.
Du får ingen karens (hästen är ju redan försäkrad) och samma ev. reservation som den gamla ägaren (om det fanns någon alltså)

Vill du göra ändringar i försäkringen, höja livvärdet eller ha ett bättre vet. vårds skydd så hör med försäkringsbolaget om det går och om det i så fall krävs ett friskintyg skickas.
Ibland är det inga som helst problem och ibland går det inte (beroende på sånt som ras/ålder och tidigare skador)

Självklart kan du byta bolag, men det är ju alltid en viss risk som man bör vara medveten om.
Men är hästen helt frisk och aldrig haft något så bör det gå bra.
Du måste uppge försäkringsbolag/nuvarande försäkrings numer till nya bolaget som kollar upp den där, sama där ingen karens om du tecknar det som motsvarar i gamla bolaget.
Vill du höja hör med bolaget vad som gäller.

okej tack för era svar. Jag tänker inte höja, snarare sänka. Inte lönt att ha typ 130 i vet vård om hältor ändå inte ingår. Ska ringa folksam och höra lite hur de ser på det hela, man vill ju inte stå där den dagen det händer något heller, suck

Tog fram förs. pappret från If på min unghäst nu när jag läste denna tråden :confused:

Gissa om jag blev glad att jag har årsförfallodag 10 dec 2011... Har VetXtra.

Får se över detta i december då men har fast självrisk tills dess då alltså!

Men fuck!
Jag missade att den har ändrats till 20% rörlig :(
Jag har också den.
SUUUUCK och jag som tyvärr har mer behandling och skit kvar på min häst.

Och vill varken ha längre än 100000:- och inte heller någon rörlig del.
Shit ocskå vad besviken jag blir, dom som varit jätterbra hittils med all otur vi haft.
Och såklart våran årsförfallodag är idag. Och vi ska till klinik igen på tisdag.
Trots att jag redan är förbi självrisken på den här 100dagarsperioden så antar jag att det blir 20% rörligt då på det besöket :(

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

J
Hästmänniskan I dag hade jag bestämt mig för att gå igenom alla mina djurförsäkringar noga eftersom bolagen ändrar villkor och premier hit och dit så...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 999
Senast: Sockertoppen
·
Hästvård denna försäkringsdjungel... har ena hästen i folksam,och jag kan ej byta bolag eller höja försäkringen på henne,för hon är över 16...
Svar
12
· Visningar
983

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka