Försäkringstrubbel

mian1

Trådstartare
När jag köpte min andra häst var han precis på gränsen till att gå att veternärvårdsförsäkra. Vi hade två månader på oss. Samtidigt som vi köpte hästen så köpte vi en gård och en ny bil. En man från försäkringsbolaget var här och vi tecknade en rad försäkringar, bl.a. för den äldre hästen. Mannen tittade på hästens papper och allt skulle vara i sin ordning.
Alla inbetalningskort kom med lite mellanrum och vi räknade väl inte dem. Året efter skulle jag ändra försäkringsbelopp på den yngre hästen och såg då att vi fortfarande inte fått inbetalningskort för den äldres försäkring. Jag påminde och tjejen hos Agria lovade att skicka det omgående. Ingen inbetalning kom och efter kanske ett år ringde vi igen och denna gång sa de att hästen inte fanns inskriven, men de skulle självklart göra detta omgående och den jag då talade med tyckte att det var snudd på tjänstefel av de tidigare två jag haft kontakt med. Och så har det fortsatt tills nu i år då tjejen på kundservice säjer att de inte kan teckna nån försäkring åt hästen. Finns han inte inskriven, vilket han fortfarande inte finns, så är det kört. Det enda jag kan göraär att skicka en skriftlig överklagan till avdelningschefen. Det gjorde jag samma dag och trots att jag stött på har ingen hört av sig på en månad!

Visst kan det tyckas slarvigt att jag inte legat på när inbetalningskorten inte kom, men jag litade på att de gjorde som de lovat. Annars brukar ju företag vara aldrigså snabba när man ska betala något. Och hästen har heller inte varit sjuk på hela tiden vi haft honom.

Vem vänder jag mig till om jag vill driva det vidare? Kan jag driva det vidare? Jag har ju faktiskt blivit lovad en försäkring och de andra försäkringarna som tecknades samtidigt har jag ju fått.

Ja du, det där är inte lätt... Om det blir tvist så kommer du få svårt att bevisa att ett avtal kommit till stånd. En av bevisreglerna vid tvistemål är att du som påstår att det finns ett avtal också ska visa att det finns, vilket enligt din beskrivning verkar bli svårt.

Du skulle kunna vända dig till:
http://www.konsumenternasforsakringsbyra.se/frames.asp

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 867
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Får nog ta alltihopa från början för att alla ska hänga med. Köpte förra året en mindre gård (sommaren). Hade en dröm att ha hästarna...
2
Svar
28
· Visningar
3 811
Senast: Domino_s
·
Hästmänniskan Hej, Jag har hamnat i en svår sits och skulle gärna vilja ha lite input från andra på det hela. Var lite osäker på vart den här...
Svar
8
· Visningar
2 153
Hästmänniskan Hej! Jag har ett litet dilemma och vet inte riktigt vart jag ska vända mig så provar helt enkelt att skriva av mig här så får vi se om...
Svar
13
· Visningar
2 934
Senast: Gelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama