försäkringspengar från folksam?

F

Fantasi

hur lång tid tar det från att man skickat in avlivningsbeviset till att man får pengarna från folksam då hästen är utdömd och avlivad? skickade in papperna förra onsdagen och dom borde ha haft dem på torsdagen men ännu har inga pengar synts.

Vill minnas att det gick jättefort med förra hästen fast hon var försäkrad i if..

Sv: försäkringspengar från folksam?

Jag har fått vänta allt mellan 6 dagar och 2½ månad genom årens lopp:smirk:

Det har varit på olika bolag.

Jag behövde inte vänta länge. Kommer inte ihåg nu eftersom det var några år sedan, men inte så länge att jag stod och stampade i alla fall.

jag fick pengarna inom en vecka. de har varit jättebra att ha å göra med. särskilt när det händer så jobbiga saker... detta är iofs snart 2 år sedan.

Två gånger har jag behövt använda mina Folksamförsäkringar. Bägge gångerna så fanns penagarna på mitt konto redan innan jag fick beskedet från bolaget om utbetalning.

Jag tog bort min ena häst för drygt en månad sen. Han var försäkrad i folksam. det tog 6 dagar innan pengarna var utbetalda och satt på mitt konto.

kommer inte ihåg exakt hur många dag det tog för oss att få perngarna men det gick i alla fall snabbt och smidigt

Du kan räkna med minst 3 bankdagar. Så tidigast på Onsdag skulle jag tro

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 562
Senast: mars
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 373
Senast: Mia_R
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
946
Senast: Sirap
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 946
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar