Försäkringsnovis

iNHALE

Trådstartare
Har idag äntligen fått pappren från försäkringsbolaget ang att ta över försäkringen på min häst. Dock har jag en liten undrar. Det är nämligen så att jag fått för mig att när man tar över en försäkring, så fortsätter man helt enkelt betala på den gamla försäkringen och sas tar över månadsbetalningen.

Men nu står det på pappren att jag ska betala för ett helt år, nu, pronto, pang bom innan den 29de juni. När jag ringde och förde över försäkringen sa jag klart och tydligt att jag ville betala månadsvis och inte årsvis, men ska nu tydligen betala för ett helt år i alla fall.

Är det normalt att man ska betala för ett helt år vid första betalningen när man tar över en försäkring och att ens krav om månadsbetalning inte börjar gälla förrän nästa år när det är dags att betala igen sas?

Sv: Försäkringsnovis

Ring och prata med bolaget. De flesta bolag har autogiro, du måste fylla i en blankett så de drar automatiskt varje månad direkt från ditt konto.

Får nog göra det. Det borde ju rimligen innebära att man bara kan betala månadsvis om man har autogiro.

du blandar inte ihop det då, så det är försäkringspappret du fått, alltså specifikation på försäkringen?

har aldrig hört om att du måste betala allt när du tar över befintlig försäkring, så ring och prata med dom!

Nja, jag har alltid automatiskt fått helårsavier, men det har ju gått att ändra med ett samtal. Autogiro dock (det enda alternativet om man vill betala per månad) kräver ifylld blankett med underskrift.

Nix, fick en faktura där det stod "Att betala: [belopp]" och 29de juni som sista betalningsdag.

Man får alltid helårsfaktura om man inte sagt till om annat.

Nu hade ju du gjort det men det kan bli fel när man lägger in försäkringen, men det är bara att ringa och be om månadsbetalning/autogiro så får du en blankett att fylla i.

då hade jag åxå undrat. :)

men något krav på helår kan ja inte tro att det finns.
slå dom en pling i morgon, så fixar ni det på tele. ;)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 485
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: Ramona
·
Juridik & Ekonomi Jag köpte en ställbar säng från ett företag i våras. Då synkroniseringen inte fungerade fick jag igenom en reklamation och skulle skicka...
Svar
5
· Visningar
531
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 287
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka