J
joneya
Ska just skaffa stallplats och får höra att de vill att jag ska ha min häst försäkrad (så att vi kan tillkalla veterinär OM något händer, vissa människor har ju bara inte råd att ta rätt hand om sina djur ifall att det blir för dyrt), och så vill de ha någon form av ansvarsförsäkring (så att OM min häst skadar någon så kan de få ersättning av mig, skada på andra djur eller materiella ting).
Jag kan nada om försäkringar, så därför behöver jag er hjälp.
Vad jag vet så har jag en varmblodig travhäst (numera används han som ridhäst), som garanterat INTE går igenom veterinärbesiktningen (dels på grund av att han haft problem tidigare, men så har han även gått utan hovvård i 3 månader nu!). Det är en valack på 10 år.
Jag funderar på vad det är för form av försäkring/försäkringar som jag behöver skaffa för att få skydd mot just dessa 2 saker, och OM det ens är möjligt att skydda sig mot sådant här.
Tacksam för svar.
M.v.h. från Joneya
Jag kan nada om försäkringar, så därför behöver jag er hjälp.
Vad jag vet så har jag en varmblodig travhäst (numera används han som ridhäst), som garanterat INTE går igenom veterinärbesiktningen (dels på grund av att han haft problem tidigare, men så har han även gått utan hovvård i 3 månader nu!). Det är en valack på 10 år.
Jag funderar på vad det är för form av försäkring/försäkringar som jag behöver skaffa för att få skydd mot just dessa 2 saker, och OM det ens är möjligt att skydda sig mot sådant här.
Tacksam för svar.
M.v.h. från Joneya