Försäkringsfråga?

Lunketuss

Trådstartare
Vet ej om jag lägger denna fråga rätt? Har vår häst försäkrad A1 i Agria, den försökringen täcker det mesta t.ex hältutredning men inte om det är t.ex nåt medfött fel, lös benbit eller nåt sånt som kan ha vart sen förut/medfött. Min fråga är, bekostar försäkringsbolaget hältutredningen men inte behandlingen om det är nåt sånt som inte försäkringen täcker eller får man då betala allt själv? hela utredningen + eventuell behandling?
Om hästen blir halt, man åker in och gör värdens undersökning och sen det visar sig att försäkringen inte täcker den skada som är, man kanske gjort utredningen eftersom man är bra försäkrad och inte har råd att betala allt själv men eftersom man har försäkring kan göra en stor utredning, då kan det ju bli så man inte har råd att betala om det blir för dyrt och man tror att försäkringen täcker utredningen i alla fall.

Sv: Försäkringsfråga?

det är nog allra bäst att ringa din försäkringshandläggare (nummer står i försäkringsbrevet) och fråga.

lycka till!

Sv: Försäkringsfråga?

Nej, försäkringen täcker ingen del om det gäller en skada/sjukdom som inte täcks av försäkringen.

I ditt exempel får du alltså stå för hela kostnaden (utredning och ev. behandling) själv, och får alltså inte ut något på livförsäkringen heller om hästen blir utdömd.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 045
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som...
2
Svar
33
· Visningar
1 992
Senast: gul_zebra
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 252
Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 485
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar