Försäkringsfråga..

B

Black_Moon

Ja köpte en ny häst för inte så länge sedan och har nu fått försäkringspapprena. Förutom räkningen (:crazy: ) så fick jag med ett till papper, Reservation/Omprövning.. "Din försäkring har påförts en reservation enligt följande: Ögonsjukdomar med komplikationer. Omprövas med nytt veterinär intyg tidigast mars 2002." ???

Ögonsjukdomar med komplikationer?.. Hon har rinnande ögon men enligt dom jag köpre henne av sa att det inte va någon fara och att enligt vet så e det inget som hon lider utav. Orsaken va trånga tårkanaler.

Men omprövas med nytt vet intyg tidigast mars 2002.. Vad har hänt dom senaste 4 åren? Påverkas inte försäkringen någonting om man inte skickar in intyget? Förra ägaren hade henne ju försäkrad, jag tog över försäkringen.
Förstår inte riktigt.. Hoppas att ni gör de
:bump:
 
Sv: Försäkringsfråga..

Hm låter skumt,

Men jag har en annan tanke. Kan det vbara så att den förra ägaren btalade till en viss månad så du inte får någon räkning föräns den månaden närmar sig. Om du förstår vad jag menar. Alltså försäkringen är betald för ett x antal månader till redan.
 
Sv: Försäkringsfråga..

Verkar inte så efter som att jag har fått räkningen nu oxå tillsammans med det andra pappret som ja e mest fundersam över då de tydligen skulle vara inne mars 2002.. Men nu kom ja ju på att de står tidigast 2002, det finns inget senast datum.. Jätte konstigt tycker ja..
 
Sv: Försäkringsfråga..

Jo det låter skumt, det bästa man kan göra då är ju att ringa å fråga.
 
Sv: Försäkringsfråga..

Jo, får göra de på måndag. Men vart lite nyfiken nu när jag satt och läste papprena. Så ja tog en chansning och kolla om de va någon som visste något här :p
 
Sv: Försäkringsfråga..

Nä tyvär, dock trackade jag min försäkring några gånger när jag hade köpt min ponny :angel:
 
Sv: Försäkringsfråga..

Jag tror att de inte gjorde en ny veterinärbesiktning och därmed hävdes inte reservationen. Eftersom det har gått så lång tid så kan du troligen häva nu med hjälp av en besiktning och sedan skickar in intyget till försäkringsbolaget.

Mitt förra sto skadade ett bakben som 4-åring, det blev en reservation i samband med att jag bytte bolag, denna reservation gälle 6 månader, när den utgått, kollade vet. henne och jag fick ett intyg som sa att hon var helt ohalt vid böjprov.
Reservationen hävdes och jag kunde höja upp försäkringen.
Lycka till!
 
Sv: Försäkringsfråga..

Jaha, men då vart ja lite klokare! Bugar och bockar :bow:
 
Sv: Försäkringsfråga..

Hästen har i försäkringen reservationer för ögonsjukdomar (antagligen pga att hon har trånga tårkanaler/rinnande ögon). Den kunde hävas tidigast i mars 2002, med vetintyg. Men den är inte hävd. Du kan hävda hur 'sent' som helst efter tidigastdatumet.

DÄREMOT så om hon fortfarande har rinnande ögon så kommer det stå i intyget, och de häver inte reservationen. Så du får nog räkna med att den är där för alltid.

Min hund hade reservationer till hudsjukdomar, eftersom han saknar päls under magen och på lårens baksida. Inte alls ovanligt hos fs kapplöpningsgreyhounds enligt vet, men hon var ju tvungen att notera det på intyget. Så jag fick reservation. Som kunde hävas efter 6 månader. Det är snart 6 år sedan, och reservationen är inte hävd, för hunden har ju inte mer päls nu som elvaåring än han hade som sexåring. Så vissa reservationer är ett moment 22 att få bort, och risken är att du får dras med den där reservationen för ögonen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka göra mig kort och försöka skriva så man förstår,för jag behöver information. Vet inte om man får skriva ut namnet på sitt...
Svar
9
· Visningar
3 007
L
Hästvård Hejsan Nu är jag lagom confused :confused: I dag fick jag mitt försäkringsbrev från Agr*a. Jag har försäkrat mitt halvblods sto...
Svar
9
· Visningar
1 529
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp