Försäkringsfråga....

Prosit

Trådstartare
Jag har ju Nala försäkrad i Agria Optimal. Den ersätter ju inte liv, kan de ändå kräva obduktion eftersom hon är under 2 år?? Hur gör man när man avlivar kisse, måste man meddela dem först eller kan man göra det när allt är klart?? Jag fattar ingenting av det som står i deras papper.

Så här står det: Har ditt djur avlivats eller avlidit
ber du veterinären om ett livintyg. Detta intyg kompletterar du själv med försäkringsnummer, namn, adress och en kort berättelse om sjukdomsförloppet eller olyckshändelsen.

Det ska alltså räcka om veterinären skriver ett intyg om att katten är avlivad pga: orsak, och så en underskrift?? Sen skriver jag själv i mina uppgifter??

Är det någon som varit med om liknande situation??

Sv: Försäkringsfråga....

Japp, du har fattat precis rätt! Så gjorde vi med våran förra katt och det var aldrig några problem. Vilket försäkringsbolag är det? Vi hade A***a på henne.

eftersom du inte ska ha ut nåt livbelopp är det bara att göra som det står.
då avslutas din försäkring.

Ok, tack båda för svaren. Då pratar jag bara med veterinären om det.

Liknande trådar

Hästmänniskan Eventuellt ska jag, pga olika anledningar, låta min medryttare ta med sig min häst till ett hästjobb på en annan ort och ha henne...
Svar
4
· Visningar
1 106
Senast: pixietail
·
Hästmänniskan hej.. satt och skrev ett avtal precis.. har haft min häst på annons så nu är det en tjej som ska ha honom på prov nån månad. låter detta...
Svar
6
· Visningar
1 153
Senast: ZOFUS
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka