Hur har ni valt det/de försäkringsbolag ni har? Är det priset, rekommendationer, förtroende hos säljaren, eller vad? Kollar ni upp kundnöjdheten hos bolaget, och spelar det roll var i listan det ligger? Jämför ni priser regelbundet och byter mellan olika försäkringsbolag? Jag har alltid trott att det är bra att hålla kvar vid ett bolag, som med djur, men så är det tydligen inte (enligt säljaren då...som ju ville att jag skulle byta till deras bolag istället)? Hur resonerar ni om det?
Jag tycker att det är svårt att veta vad man ska välja. Blir kontaktad av försäkringssäljare ibland och alla tycker ju att man ska alla en massa extra försäkringar och alla lovar såklart att just de är de bästa. Men det är svårt att veta på förhand hur det kommer att bli den dagen man väl behöva försäkringen....och det kostar ju en slant. Ett par hundralappar för tillägg blir ju ett par tusenlappar drygt på ett år, och på 10 år ytterligare en nolla. Är det klokt att välja alla tilläggsförsäkringar?
Tänker främst på hem, saker och er själva.
Jag tycker att det är svårt att veta vad man ska välja. Blir kontaktad av försäkringssäljare ibland och alla tycker ju att man ska alla en massa extra försäkringar och alla lovar såklart att just de är de bästa. Men det är svårt att veta på förhand hur det kommer att bli den dagen man väl behöva försäkringen....och det kostar ju en slant. Ett par hundralappar för tillägg blir ju ett par tusenlappar drygt på ett år, och på 10 år ytterligare en nolla. Är det klokt att välja alla tilläggsförsäkringar?
Tänker främst på hem, saker och er själva.