Försäkringsbolag

Eskosaurus

Trådstartare
Är på gång och letar unghäst, och nu även blivande försäkringsbolag!

Vad har ni för erfarenheter och vad skulle ni rekommendera?

Hästen kommer (med största sannolikhet) vara en 4-5 åring valack dom skall användas som ridhäst och lite tävling. Prisklass runt 45000kr!

Så.. Vad säger ni?

Hästen kommer (med största sannolikhet) vara en 4-5 åring valack dom skall användas som ridhäst och lite tävling. Prisklass runt 45000kr!

Så.. Vad säger ni?
Sveland!!

Så.. Vad säger ni?

Jag har Folksam och de har alltid varit bra trots många och långa och kanske lite konstiga veterinärutredningar.
När vi höll på som mest på kliniken hörde jag lite skvaller, och baserat på det skulle jag aldrig välja Agria. Bland annat täcker inte deras försäkring hältutredningar som går på över... 20 000(?). Det är ju lätt hänt att det kryper över om man har en tuff häst som vägrar visa var hältan kommer ifrån.

Agreed! Har både häst och alla katter i sveland. Hästen är frisk och skadefri, men har haft ganska många turer med katterna och allt fungerar prickfritt med sveland!

Hade Agria på en tidigare häst och en katt för några år sedan och maken till ovillighet från försäkringsbolaget har jag aldrig varit med om.. Aldrig agria igen. Sveland har dessutom en väldigt fördelaktig försäkring för "dyrare" islandshästar. :)

Jag hade agria på förra hästen men behövde aldrig utnyttja den..

Sveland lät väldigt bra med sin Island försäkring! Men vad är vettigast hos dom?

Veterinärvård vill jag ha på 100'. Men är 2000kr + 20% rörligt bättre än 5000kr + 0% 0-50' & 20% över 50'??

Vi har Svelands islandshästförsäkring på alla våra 5 hästar. Allt från en 20årig gammal pensionär till den mest lovande unghästen jag nånsin suttit på.

Hur du vill ha självrisken upplagd är ju helt en smaksak. Vi har 2000+20% rörlig tror jag..

Jag har Agria och har inte stött på nåt krångel.
Inte ens när jag var tvungen att ta bort min förra ridtravare(10 år sedan)

Jag har också Sveland Island på bägge mina hästar (14årigt sto och 5-årig valack) och är jättenöjd!

/Malin

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 486
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 713
Senast: Sasse
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 195
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
18 19 20
Svar
397
· Visningar
34 941

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka