Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

Sv: Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

Dock kanske IF har betydligt färre kunder än Agria och Sveland, men har dock inte fått den uppfattningen riktigt?

IF är faktiskt Nordens största bolag, men inte på djur där leder Agria.
Men litet kan man inte kalla det för och skade hanteringen är densamma ovasett om det gäller en skadad bil eller en häst.
Snabbt och enkelt, på de ärende som är enkla självklart händer det att det är lite mer komplicerat och att det tar längre tid.
 
Sv: Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

Jag har ju ett ombud på mitt försäkringsbrev, men hon bor ju i Skåne :) Fast hon är trevlig, jag har pratat med henne i telefon när jag tog över försäkringen. Men de som svarar centralt är under all kritik...

Finns ju ingen anledning att inte ringa henne då!
Med dator och telefon spelar det ingen roll var folk bor.

IF kundtjänst finns i Sundsvall, huvudkontoret med bland annat skade hanterana i Stockholm.
Sedan finns det en del special avdelningar över hela Sverige (tex företag i Malmö) men inte märker man det när man ringer och trycker sig fram.
Ombud finns över hela Sverige och som sagt var kunden bor i förhållande till ombudet har ingen som helst betydelse.
 
Sv: Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

IF är faktiskt Nordens största bolag, men inte på djur där leder Agria.
Men litet kan man inte kalla det för och skade hanteringen är densamma ovasett om det gäller en skadad bil eller en häst.
Snabbt och enkelt, på de ärende som är enkla självklart händer det att det är lite mer komplicerat och att det tar längre tid.

Jag tänkte på djur. Och jo, vet Agria är störst, men IF kändes liksom inte mindre än exvis Sveland, som ju också har den 'klassiska' bökigare/långsammare skaderegleringen. Så precis som du säger, kändes inte som om få kunder/ärenden skulle vara anledningen till att de kan vara/är så enkla och smidiga i jmf.
 
Sv: Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

VA! :confused:
jag har Folksam och har nyttjat dem till max pga skada med många återbesök osv på häst, och aldrig haft ett enda problem. Haft direktreglering och det har funkat klockrent. Har dessutom ett ombud som är väldigt kommunikativ och närvarande och verkligen får en att känna att man är KUND hos denne. Är mycket nöjd med allt!

INGEN koll på Folksam. Men rent generellt, så direktreglering går snabbt hos alla bolag tycker jag. Dock, det är när man själv skickar in räkningar det kan/brukar drööja. Och jag fattade som det var fallet för Jeeves med, att h*n har skickat in en räkning, inte direktreglerat.
 
Sv: Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

INGEN koll på Folksam. Men rent generellt, så direktreglering går snabbt hos alla bolag tycker jag. Dock, det är när man själv skickar in räkningar det kan/brukar drööja. Och jag fattade som det var fallet för Jeeves med, att h*n har skickat in en räkning, inte direktreglerat.

Jo det förstås det förstår jag att det är skillnad. Jag har alltid valt direktreglering just för att slippa den biten. och som sagt, i övrigt har jag mkt goda erf. av deras service på telefon och mail också. så jag är en nöjd F kund :D
 
Sv: Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

Tror att IF är tvåa.
Är inte 100% säker är ett tag sedan jag såg någon statistik
 
Sv: Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

Jo det förstås det förstår jag att det är skillnad. Jag har alltid valt direktreglering just för att slippa den biten. och som sagt, i övrigt har jag mkt goda erf. av deras service på telefon och mail också. så jag är en nöjd F kund :D

Mm, jag väljer också alltid direktreglering om det finns möjlighet. Fas min hemmavet t ex direktreglerar inte, och inte DV. Annars så väljer jag det alltid, så himla mkt smidigare och enklare och absolut värt den där extra hundralappen.
 
Sv: Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

Ja 100 spänn är det definitivt värt. ser inte hur det skulle vara ens värt att debattera :D
 
Sv: Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

Nej, inte jag heller, men har personer i bekantskapskretsen som inte anser att det är värt det.

Jag direktreglerar faktiskt även om jag vet att det inte går över självrisken, om jag vet att det kommer bli ett återbesök. För att slippa traggla med att skicka själv och det tar tid etc.
 
Sv: Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

Nåt som jag tycker är otroligt irreterande är att man kan få så olika svar från ett och samma bolag beroende på vem du pratar med. Har råkat ut för detta flera ggr och det är otroligt irreterande att man ska behöva ha "tur" med handläggaren när man ringer. Fick ju iof rådet ifrån Alexandra i en annan tråd att alltid dubbelkolla med två olika för att vara säker, något som jag numera praktiserar, men det är ju bedrövligt att man ska behöva göra det.
 
Sv: Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

Jag förstod på dialekten att kundtjänsten var belägen i Norrland ;).
 
Sv: Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

Jäpp, det var distriktarn som var ute och då är man så illa tvungen att skicka med snigelposten. Det har jag gjort vid ngt tillfälle förut men då har max handläggningstiden varit 14 dagar, ibland har det t o m reglerats innan fakturan betalats.
 
Sv: Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

DEN enkäten skulle jag vilja ha just nu - och håller absolut med om att ett bra företag är måna om att få reda på när saker och ting inte fungerar som de ska.
 
Sv: Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

Näe snabba på att betala ut är de inte fick vänta nästan 8 veckor på en utbetalning och de andra tre utbetalningarna kom med efter 5 veckor. Men däremot är jag nöjd med deras service och de har alltid varit trevliga mot mig.

Och dessutom har de ersatt allt utan att ifrågasätta eller strula som de säkerligen kunnat göra om de velat.
 
Sv: Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

Jag har haft if på mina hundar i alla år. Aldrig några problem. Snälla och hjälpsamma när man ringer. Vettiga priser och inget krångel. Har dem på ena hästen också nu. Den andra hästen är för gammal för att flytta över till if, annars hade jag gjort det :)
 
Sv: Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

Jag har haft detta försäkringsbolag i alla år jag har haft häst (hette ngt annat förut men övergick sen till IF) under dessa år har hästar skadats, mått dåligt, opererats och tyvärr har jag fått avliva två stycken (med många års mellanrum) och det har ALDRIG varit några problem.

På ena hästen hade jag resrv. på hovarna men när hon behandlades för det fick jag ändå tillbaka pengar, de menade att det hade gått så många år sen försäkringen togs och hon hade inte haft problem under många år. (Detta var -96 så jag har inte superkoll på alla detaljer.)

Jag har alltid fått prata med mkt kompetenta och framförallt trevliga personer när jag ringt. Oftast är man ju inte på topphumör när man ringer dem men när man slipper trassel utan istället möts av människor som faktiskt vill hjälpa än så känns allt mycket lättare.

Jag skulle säkert kunna tjäna pengar på att byta till ett billigare bolag men jag tycker att servicen man får och allt trassel man slipper är värd varenda krona :)
 
Sv: Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

Jotack, jag ringde själv F. eftersom jag inte hört ett ljud sedan jag skickade in fakturan och skadeanmälan. 30 dgr förfallo på fakturan, det brukar ju räcka för att få pengar från försäkringsbolaget, skickade in samma dag som vi var hos veterinären och fick med fakturan hem.

Jo, tjena. Det är ju tur att man har ekonomi att ligga ute med drygt 10 000 kr, för här hade de minst 8 veckors handläggningstid. Och ett djävulskt snorkigt bemötande. Hade inte kusen varit för gammal för att byta hade jag bett henne stoppa pappren där solen inte lyser (jag brukar inte vara otrevlig annars).

Tycker dock synd om de som INTE har pengar att slänga upp på bordet, utan får ligga ute med kanske 50 000 kr om det vill sig illa...

Men har inte IF direktreglering?
 
Sv: Försäkringsbolag, vilken skillnad i 'rutiner'..

Tror det gällde Folksam, inte IF. Sen är det ju oftast upp till veterinären/kliniken om de har direktreglering eller inte - DV och privatpraktiserande vet har i regel inte den servicen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp