Försäkringsbolag- hästförsäkring.

KungTulle

Trådstartare
Ska försäkra en häst, vilka bolag försäkrar hästar?

Agria, Sveland och Folksam vet jag om men har jag missat något bolag?

Skriv om det finns fler så jag kan söka litet på webben o jämföra!

/Kung Tulle

Sv: Försäkringsbolag- hästförsäkring.

Du glömde If Skadeförsäkringar.

De har fast självrisk och ersätter rehabilitering, mediciner och avlivningi sin bästa veterinärvårdsförsäkring.

/Frasse

Föolksam är bra.
Jag har alla hästar i folksam
stot vet försäkrad till 1miljon Hon har liv +vet och en extra vet försäkring.
fölen 50000 + vet

okej.. har 2 andra hästar försäkrade i andra bolag men det e gamla försäkringar som vi inte velat ändra i. En kompis till mig är också nöjd med Folksam. vi får se vad det blir.

/KT

IF är dyra!

Jag har Agria till min häst och jag tycker dem är relativt billiga, och sen har dem bra ombud!

Jag håller med, har också agria, har på vissa hästar haft andra bolag men snabbt bytt på dom också, agria är i mitt tycke bäst. Dom har varit bäst att ha och göra med också.... och tro mig jag har haft mycket skador och tragedier och ett bra försäkringsbolag lönar sig verkligen....

Egna erfarenheter av Agria, Sveland och Folksam
Folksam har fast självrisk vilket blir billigare vid större saker. De båda andra har i sin grundförsäkring självrisk + procent på beloppet.
Vid utbetalning har Agria hittills varit sämst, tog ca tre månader innan pengarna kom. Sveland har varit exemplariska med knappt en veckas väntetid. Folksam har jag för första gången använt nu så jag får se när pengarna kommer från dom.

Ett stort plus för Folksam är när det gäller autogiro så tar dom ingen avgift för att man delar upp betalningen månadsvis. Tror Sveland tar 6 eller 8% och för mig som har många hästar och årspremier på mellan 25 000 och 30 000 blir det ganska mycket mer att betala. Ett plus för Sveland är att det behöver inte vara samma ägare utan det räcker att hästarna finns i samma stall för att man ska få mängdrabatt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
6
· Visningar
1 189
Senast: ameo
·
Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
1 043
Senast: iNHALE
·
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 257
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
17
· Visningar
1 715
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama