försäkring ?

Sv: försäkring ?

Det är min pappa som betalar försäkringen, 500 kr månad, och det är då A1-försäkringen (om jag inte har helt fel) hos Agria ..

Det lönade sig fint med en lite dyrare försäkring i våras när hästen fick en hovbensfraktur. Efter självrisken på 2400 betalade Agria resten. :)

Är du verkligen inne på rätt forum nu? ;)

-----
Agria Plus Veterinärvård 60 000 kr.
Grundsjälvrisk 2100 kr, samt 10% rörlig självrisk.
ID-rabatt avdragen.

Årspremie: 754 kr.
Månadskostnad: 62 kr.

Edit: fast det finns nog ett antal sådana här trådar om du söker...

haha, ja där ser man :angel:
satt och kolla "nya inlägg", ursäka :D

Jag har Agria grund till mina båda katter och betalar 92 kr i mån för båda två.
Om jag hade haft utekatter så hade jag haft något mer än det.

Agria, 10%+1100kr i självrisk, 60.000kr resp 43.000kr (Yoga är över 8 år, då sjunker taket) och båda har liv på 5000:- . Allt detta kostar lite drygt 1350 kr per katt och år.

Vi har Agria Plus Vetrinärvård 30000kr på våra två kissar, blandras/huskatt.
Grundsjälvrisk 1100kr + 20% rörlig.
Medicin/självriskperiod 800kr.

Årspremie för båda katterna är 1901kr.

Har If VeterinärXtra till mina två. 2500 kr fast självrisk, ingen rörlig (vilket var det övervägande skälet till att jag valde den försäkringen - med en mager studentbudget utan reserver är det skönt att ha en fast gräns). Den ersätter vård, mediciner och rehabilitering upp till 40000 kr.
Ingen livförsäkring då de är huskatter.

Betalar 133 kr/månad för båda.

Tack för era svar, det verkar vara Agria som är det vanligaste kattförsäkringen. Men helst letar jag efter en fast självrisk, eftersom slutsumman kan springa iväg väldigt fort om något händer.

Får ringa i nästa vecka och hoppas att Astrid inte blir sjuk innan hon är försäkrad. Så dumt att hon är oförsäkrad.

Jag har jätte mkt problem med agria att dom inte vill betala ut pengar av olika anledningar. så jag bytte till if. betalar 1300 för 3 katter/ år. Är väldigt nöjd!

Ja jag gillar ju If, jag tycker att dom är oerhört hjälpsamma.
Det belv veterinärxtra på If, en hjälpsam tjej som förklarade vilken försäkring som är vanligast och fördelarna med veterinärxtra. Kommer kosta 75 kronor i månaden :D

Har också positiva erfarenheter av If. Har lyckligtvis inte behövt utnyttja mina katters försäkringar (än) men mina föräldrar har också If till sina katter, och det har fungerat väldigt smidigt. De har varit trevliga att ha att göra med och allt har reglerats snabbt och utan konstigheter.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har idag försäkringar till mina katter som täcker veterinär med upp till 60 000 kronor. Det är mellan försäkringen på den här sidan...
2
Svar
30
· Visningar
1 705
Senast: kma
·
Katthälsa Hej! VI köpte oss en main coon med stamtavla utan anmärkningar på besiktningen. Han började halta för en månad sedan och är nu...
Svar
17
· Visningar
1 809
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag är rädd att min ena katt (hankatt på 4 år) drabbats av forl. hans framtänder växer , eller ser ut att göra, speciellt den ena. Det...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 419
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
758
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II