Försäkring?

Nera

Trådstartare
Dum fråga kanske men ja jag ställer den i alla fall.
I runda slängar vad kostar er hund att försäkra?
Vad har du för hund? Försäkringsbolag? Typ av försäkring?

Sv: Försäkring?

2334:-/år, If VeterinärXtra + Livförsäkring. Har en Chinese Crested Dog.
Har även samma försäkring på min andra hund av samma ras men den är nån hundralapp billigare.

Allt beroende på bolag och ras.
Köper du en ras med kända fel som tex höfter så stiger kostnaderna.
Man kan ju gå in på tex Agria och sveland och söka på ras och därefter se vad ras och bolag tar för att försäkra hund.
Sen beror också priset på om du har liv och hur högt upp försäkringen skal täcka.
Självrisken kan också skilja rätt mycket mellan bolag och bolag.
Har själv Sveland och är toppen nöjd skulle aldrig byta.

Jag har agria och betalar väl 200-300 kr i månaden ungefär.
Då är hon "fullt föräkrad". Premien blir väl lite högre sedan då jag hoppas på att kunna ta extra försäkringen för tävlingshundar...

Ja jag har agria

Salukin kostar 200kr/mån
Då har jag liv försäkring på 15 000:-
Sen har jag det högsta med sjukförsäkrigen och låg självrisk och rörliga kosnader.

Japanese chin kostar strac över 200kr/mån
Då ligger hans liv försäkring på 10 000:-
Sen har jag det högtsa sjukförsäkrigen och med låg själv riksk och rörliga kostnader.

Papillonen är försäkrad i folksam som kostar ca 100kr/mån
Livförsäkring på 10 000
Sen det högsta sjukförsäkrigen iaf.

Betalar ca 3500 kr / år för mina två hundar.
En blandras med livförsäkring 2000kr och en strävhårstax med 7000 kr i liv. Båda hundarna har dubbel/maximal veterinärvård i Folksam, dock med en rörlig del i självrisken....

Är mycket nöjd med mina försäkringar och mitt bolag och skulle pga hundar med sjukdomshistorik aldrig byta bolag.

Har för mig att mina ligger på 2500, så 5000 om året, har nyligen ändrat deras livvärde och sänkt den innan de blir över 7...

Blir 4000 i månaden för båda, då är det VetExtra och 10'000 i liv hos if. För övrigt ett smidigt bolag eftersom man kan ringa in skador och inte behöva hålla på och skicka kvitton. Har hästarna i Agria, de är inte fullt så smidiga...

har en tollare-BC och hon kostar 90kr/mån(via autogiro) att försäkra hos folksam med max vetrinär+ 5000 i liv.

Rottweilern kostar 1500 kr om året i försäkring. 20 000 i vet.vård och ingen liv. Det är hon för gammal för.

Schäfern har en mer utökad försäkring med 40 000 i vet.vård och livförsäkring. Han kostar också runt 1500 kr per år. Nu ska livförsäkringen höjas till 15000 kr och användbarhetsförsäkring läggas till så det lär bli några kronor till i premie.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 343
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
795
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
663
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 391
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka