Försäkring?

Lycanthrope

Trådstartare
Vart försäkrar man billigast en hund?

Jag vet inte vilka bolag som finns.

Jag är trött på if och deras attityd så dem skiter jag i nu..
Funderar på agria, det är ju välkänt. Men är det bra?

Jag vill inte ha livförsäkring på mina hundar, det tröstar inte mig om de dör. Men veterinärvård är ju såklart viktigt!

Sv: Försäkring?

Sveland har jag, de var billigast när jag kollade.
Iofs så är mina hundar kennelförsäkrade men tror de är billigast iaf.

men tycker du ska ringa runt och kolla!

På djursjukhuset där jag jobbade tyckte de att Agria var snålast med att betala ut. Det finns såklart många som kan säga att de fått ut sina pengar även från dem, men av alla de som passerade revy på kliniken så var det så att de som fick flest nej på sina ansökningar hade Agria. En massa ditten &datten de inte vill betala för.

På katter verkade de dock vara bättre..

Jag hade Agria och visst var jag nöjd med dem under tiden jag hade dem.
Men när jag ringde och sa upp min försäkring(då min hund är avlivad) så säger de att jag inte får säga upp den för än bindningstiden har tagit slut och dem var riktigt tykna mot en i telefonen.
Men jag lyckades få min försäkring uppsagt och fick nu igår hem en räkning från dem på 35kr för uppsägning av försäkring(visst inte många kronor) men ska man behöva betala för att säga upp sin försäkring?
Jag kommer aldrig mer ha mina hundar försäkrade hos Agria kan jag säga.

Jag måste ha Agria för det är enda bolaget som försäkrar Pitbull, hade ju gärna haft Folksam eftersom jag har hästen försäkrad hos dem. Ringde dit först och de var jättetrevliga tills de frågade vad det var för ras på hunden, då blev det stopp!

Men när Diesel blev trampad av hästen så var det inga som helst problem med att direktreglera och de ersätta allt som de skulle, skickade in recept och burkar efteråt och ersättningen kom direkt. Inga problem alls (hittills) men jag tror att de är ganska dyra......

Agria, det är visserligen dyrt, men det var det bästa när jag teckande försäkring ar för hundarna (3 olika gånger)
De har dessutom varit mycket, mycket hjälpsamma och tillmötesgående.
Och då hade jag en hund de gick grymt mycket back på.

På djursjukhuset där jag jobbade tyckte de att Agria var snålast med att betala ut. Det finns såklart många som kan säga att de fått ut sina pengar även från dem, men av alla de som passerade revy på kliniken så var det så att de som fick flest nej på sina ansökningar hade Agria. En massa ditten &datten de inte vill betala för.

På katter verkade de dock vara bättre..

Receptionspersonalen hos oss säger likadant. Agria är alltid de som krånglar mest och vill ha journalkopior för än det en än det andra och har flest undantag i sina villkor för sådant de inte täcker.
Ex kan vara att om du lämnat in hunden för provtagning som kräver sövning och samtidigt ber om att få tandsten borttagen vill de inte ersätta narkosen då tandsten inte ersätts och de tycker att narkosen ingår i det "ingreppet". Hade du bara gjort provtagningen hade de dock fått ersätta narkosen då enbart det hade funntis som diagnos. Luriga!

Har inga egna hundar men skulle nog inte välja Agria. Hästen håller jag också långt bort från det bolaget, mest för att de är 30-40% dyrare i premie för min häst jämfört med övriga.

Både IF och Svealand försäkrar pb och Folksam har även gjorde det med. Men jag tror att Agria är billigare att försäkra dem i.

När vi ändå är inne på pb... din är försäkrad som blandras va? Det var min nämligen för jag har för mig att inget försäkrings bolag försäkrar pb som renrasig.

Senast ändrad:

Folksam har jag och är mkt nöjd. Snabb reglering vid operationen jag gjorde förra året.

Bra premier och än inga problem efter 11 år med dem.

Javan

När vi ändå är inne på pb... din är försäkrad som blandras va? Det var min nämligen för jag har för mig att inget försäkrings bolag försäkrar pb som renrasig.

Samma tanke slog mig, PB är ju inte en godkänd ras i Sverige, alltså borde den inte existera hos försäkingsbolagen. Då körs den in som blandras och de kan inte neka en blandras, då hade de tappat hälften av kunderna.

Så jag tror att moonlightjoy har åkt på en nit.

//E

Samma tanke slog mig, PB är ju inte en godkänd ras i Sverige, alltså borde den inte existera hos försäkingsbolagen. Då körs den in som blandras och de kan inte neka en blandras, då hade de tappat hälften av kunderna.

Så jag tror att moonlightjoy har åkt på en nit.

//E

Nej det är just det att pb är ingen godkänd ras.
så vad jag vet så blir alla pb försäkrade som blandraser.

Receptionspersonalen hos oss säger likadant. Agria är alltid de som krånglar mest och vill ha journalkopior för än det en än det andra och har flest undantag i sina villkor för sådant de inte täcker.
Ex kan vara att om du lämnat in hunden för provtagning som kräver sövning och samtidigt ber om att få tandsten borttagen vill de inte ersätta narkosen då tandsten inte ersätts och de tycker att narkosen ingår i det "ingreppet". Hade du bara gjort provtagningen hade de dock fått ersätta narkosen då enbart det hade funntis som diagnos. Luriga!
.

Vad är det för lurt med det? Tandsten ersätt inte av försäkringen, så varför skulle agria ersätta narkosen för den bara för att hunden ändå sövs?
Det tar ju längre tid att göra både provtagning och tandstensbortagning än att bara göra provtagningen.

Dela på den då. :)
Saken är väl den att tandsten görs ofta till paketpris där längden på narkosen är "oväsentlig", finns ofta i lätt, medel eller svårt prispaket beroende på hur illa munnen ser ut vilket också styr narkoslängden naturligtvis. Gör man däremot något annat så debiteras narkosen för sig och blir då ofta högre. Vi kan ju inte debitera paketpriset så fort någon vill ta tandsten när den ändå är sövd för något annat och då blir det ju inte riktigt rätt mot djurägaren att försäkringbolaget inte vill ersätta bara för att man är snäll mot djuret och väljer att bara söva en gång och göra alltihopa samtidigt. Tandstenstiden när hunden ändå är sövd blir inte särskilt mycket längre, det är förberedelserna och själva sövningen som tar tid.

Ex 1: Det du söker för kostar 2500kr, självrisken är 1000kr och resten ersätter bolaget.
Nästa vecka kommer du för tandsten, kostnad 1000kr, bolaget ersätter inte. Total kostnad båda besöken 2000kr.

Ex 2: Det du söker för kostar 2500kr, tandstenen görs extra samtidigt, total kostnad 3000kr. Det bolaget ersätter uppgår till säg 800kr dvs bara provtagningen i det här fallet. Kommer alltså inte upp i självrisken. Totalt får du betala allt själv dvs 3000kr.

Är det rätt mot djuret? (framförallt!) Rätt mot ägaren?

Vart försäkrar man billigast en hund?

Jag vet inte vilka bolag som finns.

Jag är trött på if och deras attityd så dem skiter jag i nu..
Funderar på agria, det är ju välkänt. Men är det bra?

Jag vill inte ha livförsäkring på mina hundar, det tröstar inte mig om de dör. Men veterinärvård är ju såklart viktigt!
Folksam är bra.
agria är bra men dyra.
sweland har jag till min hund

Ring runt till alla och fråga

Min dotter försäkrade en blandras bara vet
1200 om året folksam 20000kr

Vilket försäkringsbolag som är billigast beror många gånger på var man bor och vilken ras man har.
Man ska alltid kolla priserna varje år vid huvudförfallodagen oavsett vad försäkringen gäller.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Hundhälsa Doris fick för någon månad sedan diagnosen elakartad tumör som antagligen kommer sprida sig. Eftersom hon är 13 år kände jag inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 138
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 414
Senast: Vicks
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka