Försäkring

aneka

Trådstartare
Vad har ni för försäkring på eran katt?
Känns ju som att det är bäst å ha en utifall sötnosen skulle göra illa sig.

Vad betalar ni för eran försäkring och till vilket bolag.
Vad skulle passa bäst till våran innekatt?

Jag är helt lost på försäkring till katter, så hjäp mig!!

Sv: Försäkring

Jag har Folksam till Dizze, betalar 36 kr/mån och har då veterinärvård till 20.000 och liv på 1.000 kr.
Man kan teckna försäkring från det katten är 6 veckor.

Vi har If, eftersom vi har hemförsäkring hos dem. Katten måste vara id-märkt, och försäkringen är på olycksfall och sjukdom, veterinärvård plus mediciner och veterinärtransport om det skulle vara nödvändigt. Veterinärtransport vet jag väl inte, men mediciner är bra att kunna betala...
Det kostar ca 500 kr/år.

Mina kostar ca 1350:-/år. Men då är det raskatter med högre livvärde (tror dom ligger på 5000:-/st).

Ersättning är 60.000:- i vetvård, självrisken ligger på 1000:- resp 10%.

Agria

Agria optimal, tror den kostar typ 600 om året eller nån sån struntsumma. Ersätter 50.000 i veterinärvård, fasta självrisken är på 1200, den rörliga 10% tror jag. Har redan nyttjat 10.000, tänk vad en böld och en knöl kan ställa till det.... är väldigt glad att hon är försäkrad, o hade aldrig velat vara utan den.

Håller med, skulle aldrig våga ta en sån försäkring som ersätter 20.000:-. Ett benbrott kan kosta bra mycket mer än så. Hellre betalar jag lite mer i premie då och får en ordentlig ersättningsnivå.

Har Agria på mina två älsklingar. Betalar runt 40 kr/månad och katt.

Har funkat jättebra de gånger jag behövt använda försäkringen. Har inte använt på nuvarande katter men på mina två tidigare.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
759
Senast: Catsu
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: ufot
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 372
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar