Försäkring

M

-Millan-

Om man är ute och kör med sin häst på allmänna vägar så räknas man som ett fordon, eller hur? Måste man då ha trafikförsäkring? :confused: Om man har passagerare och det skulle hända något, täcker hästförsäkringen något sådant...? Är här någon som vet hur man ska vara försäkrad när man kör, förutom hästen då alltså. Jag kör bara för nöjes skull, ingen affärsdrivande verksamhet överhuvudtaget. Inte än iaf.

Sv: Försäkring

Jag :) är försäkrad i XXXXX och jag tror att min försäkring heter Maximal. Där ingår en försäkring som täcker skador som hästen orsakar. Tror det gäller även på egendom, men personskador vet jag att det gäller.
I övrigt innebär min försäkring att jag har bara självrisken att betala, ingenting för veterinärkostnaderna i övrigt.
Om tillägget ingår i även andra försäkringar i samma bolag är jag lite osäker på.
Enligt min kontakt på bolaget är det alltid trafikförsäkringen som gäller vid olycka i trafiken, så är det ett annat fordon inblandat är det den försäkringen som går in :D
Eftersom jag inte får göra reklam här (det gäller väl även försäkringsbolag?) så får du gärna PM:a mig om du vill veta vilket!
Lotta

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 868
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 958
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 864
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka