Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har Trygg Hansas försäkring till vår katt, den är relativt ny i ett samarbete med Sveland. Veterinärvården är 40.000 per år och man kan välja mellan fast självrisk (1600) eller rörlig (15/25%) för att påverka premien. Man kan även välja antingen med eller utan livförsäkring.
Nej, veterinärvårdstaket minskar i takt med åldern men går aldrig under ett visst belopp (16.000 har jag för mig).Behålls det ersättningstaket hela livet?
Vad ersätts inte?
Sveland vet jag ersätter inga tandproblem alls (agria ersätter inte FORL eller problem orsakade av dålig tandskötsel). Vissa försäkringsbolag ersätter inte strålning (vilket innebär att tex hyperthyreosbehandling kan falla bort och det är en ganska vanlig sjukdom på äldre katter).
Tänder - ersättningsbart
behandling av karies, stomatit, gingivit och
rotspetsabscesser som inte beror på dålig
tandstatus/munhälsa och där behandlingen
utförs i medicinskt syfte av legitimerad tandläkare
(godkänd av Jordbruksverket) eller veterinär
* tandfraktur (gäller oavsett kattens ålder)
* kvarsittande mjölktänder som av medicinska skäl
måste avlägsnas om katten är försäkrad i Sveland
Djurförsäkringar före fem månaders ålder och
sedan fortsatt försäkrad utan avbrott
* sjukdomen FORL (Feline Odontoclastic Resorptive
Lesions) ersätts med 50 % av veterinärkostnaderna,
dock högst 2 000 kronor per försäkringsår, efter att fast
och rörlig självrisk avdragits
En i sveland, hane på 5,5 år. 1200:-/år och två i Folksam, 10 månader, en hane o en hona. Hanen ca 750:-/år o honan ca 600:-/årHej.
Vart har ni era katter försäkrade?
Vi ska försäkra vår blivande Maine Coon. Har kollat runt lite, och Agira verkar ha bäst villkor?
Vad har ni för försäkringar? Självrisk, kostnad per år? Vad täcker den?
// Niikon92
Sveland ersätter forl med 50% av kostnaden, finns nån maxsumma dom ersätter också.Behålls det ersättningstaket hela livet?
Vad ersätts inte?
Sveland vet jag ersätter inga tandproblem alls (agria ersätter inte FORL eller problem orsakade av dålig tandskötsel). Vissa försäkringsbolag ersätter inte strålning (vilket innebär att tex hyperthyreosbehandling kan falla bort och det är en ganska vanlig sjukdom på äldre katter).