Försäkring, vilken?

S

Skumbananen

Vad ska man ha för försäkring till katten?
På söndag ska jag hämta min kattunge! Jag vill självklart försäkra henne, men så billigt som möjligt med så bra förmåner som möjligt.
Så vad ska man ha? Vad ska man tänka på?

Sv: Försäkring, vilken?

Jag kör med Agria, vetvård 60 000 kr, självrisk 1200 kr. Har samma på båda kräken och betalar sammanlagt runt 150 kronor per månad. Lätt värt det.

Jag har typ grund på mina båda katter på Agria.Om jag hade haft utekatter så hade jag tagit lite mer än det.

Jag har Agria plus veterinärvård med en självrisk på 2100 och rörlig självrisk på 15%. Ersättningsbelopp up tull 60.000.
Betalar 75kr/månad.

Astrid har IF eftersom jag ville ha fast självrisk (den är på 2000). Hennes försäkring kostar drygt 70 kronor i månaden.

Cecilia är försäkrad via Agria med diverse tillägg men den betalar uppfödaren.

Det är väl ingen fast självrisk ? Du får väl betala vissa procent i rörlig självrisk med ? Har nämligen aldrig hört talas om att Agria har fast självrisk

Nej, du har helt rätt! Det är precis som för Puma också en rörlig självrisk, har inte i huvudet vilken procent den ligger på, troligen 10-15 %. Är inte så kry idag, då minns man inte allt. :D

Jag har Sveland med veterinärvård 40.000, självrisk på nånting runt 1.700 och rörlig på 20% tror jag. Betalar 575 kr/år, alltså lite under 50 kr/månad.

Båda honorna är i Folksam, bara vet.föräkring, 20 000:-/per katt, kostar 74:-/mån för båda. 1 500 kronor för varje behandlingsperiod om 125 dagar plus 20% av resterande kostnad. Hanen har Agria ( för gammal för byte). Hans vetvård är väl nere i 10 000:- nu pga ålder, betalar 55:-/mån för honom. 1200:- i självrisk.

har folksam. kring 450:- / katt (utekatter) per år.
Kommer inte ihåg hur hög ersättningen var.

Jag kör med Agria, vetvård 60 000 kr, självrisk 1200 kr. Har samma på båda kräken och betalar sammanlagt runt 150 kronor per månad. Lätt värt det.

Oj vilken "hög" premie du har, jag har tre katter i Agria med samma försäkring som du men betalar bara 157 kr för alla tre..

Du har inte någon sorts mängdrabatt, då? Eller så kanske min premie är högre eftersom man inte ens vet hur gamla mina katter är? Jag har ingen aning, det är dock yttepyttepengar det handlar om i vilket fall som.

Vet inte om jag har mängdrabatt men jag gav inte mer än drygt 100 kr när jag bara hade rexarna heller.. Har iof id-rabatten men den kanske du har också. Men visst är det värt pengarna oavsett, funderade bara varför du fick dyrare premie än mig.

Man kan ju ha både bas och plus veterinärvård. Där kanske ni skiljer? Sedan spelar väl den rörliga självrisken en viss roll i hur hög premie man får också.

Jag har plus vet.vård 60 000 kr, självrisk 2100 + 10%, ID-rabatt och betalar 62 kr/månad för min katt.

ID-rabatten har jag också. Jag har öht inte reflekterat över priset. Som sagt, det kanske skiljer på den rörliga självrisken, det kanske blir billigare när man varit kund ett tag (jag har inte haft Agria så länge). Men det vore kanske värt att ringa och höra. Eller kanske inte. Orka. :p

Jag har Sveland katteriförsäkring på alla avelskatter och sveland individförsäkring på kastraten.

Man kan ju ha både bas och plus veterinärvård. Där kanske ni skiljer? Sedan spelar väl den rörliga självrisken en viss roll i hur hög premie man får också.

Jag har plus vet.vård 60 000 kr, självrisk 2100 + 10%, ID-rabatt och betalar 62 kr/månad för min katt.

Fast jag har lägsta självrisken, lägsta procentbeloppet och högsta ersättningen så jag borde ju ha den dyraste försäkringen man kan ha (på sällskapskatt).

Tror inte att det spelar någon roll hur länge man varit kund heller, jag har självriskrabatt på alla katterna för att de varit skadefria men ingen premierabatt..

Men det skiljer väl sig som sagt mellan just bas och plus. Plus-försäkringen täcker lite mer än vad bas-försäkringen gör. Därmed borde den ju också ha en högre premie än bas-försäkringen, även om självrisken och ersättningsbeloppet är samma.

Jag vet inte vad du och Tassetass har, det var bara en tanke att det kanske är där ni har valt olika och att det är därför era premier skiljer sig.

Okej, men då så. Då vet inte jag heller varför det blir sådan skillnad på premierna.

Liknande trådar

Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 153
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Jag är rädd att min ena katt (hankatt på 4 år) drabbats av forl. hans framtänder växer , eller ser ut att göra, speciellt den ena. Det...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 414
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
758
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 890
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30