Försäkring på t-märkt häst

P

pikoon

Hejsan , har någon erfarenhet av försäkringar kring en t-märkt häst ? Hästen det handlar om är t-märkt pga fång . Finns det någon försäkring som täcker något i en sån situation ? Tacksam för svar .

Sv: Försäkring på t-märkt häst

jag tror så här:
är hästen t-märkt pga en skada/sjukdom så har fått ersättning för den skadan och för att hästen inte är fullt användbar längre. efter det kan du bara ha en försäkrning som gäller vid andra skador/sjukdomar, men du kan inte ha en livförsäkring och det kommer finnas en reservation mot den skadan/sjukdomen som hästen är t-märkt för.
i ditt fall kan du alltså ha en försäkring så att du har råd att behandla hästen om den blir halt, men inte för att behandla den om den får fång. du får inte heller u något av värdet om du blir tvungen att avliva den.
har jag rätt nu?

Sv: Försäkring på t-märkt häst

virra : det låter vettigt det du skriver :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 105
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 047
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 725
Senast: MalanMjöl
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 540
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar