försäkring på blandras?

FadeAway

Trådstartare
Tas hänsyn till föräldrarna då eftersom det är ju milsvida skillnade i försäkringpremier på olika raser. Hur fungerar det?

Sv: försäkring på blandras?

Enligt "mitt" försäkringsbolag, så är det en och samma premie oavsett blandning. Denna premie är lite olika beroende på var i landet du bor. Rent generellt kan man säga att premierna överlag är dyrare i de södra delarna av landet med vissa få raser undantagna. Det maximala livbeloppet de har är satt till 5000:- för en helt omeriterad blandras. Beloppet går att höja om hunden visar sig gå bra på jakt osv..

Liknande trådar

Övr. Hund Japp. Det är praktiskt med en enfärgad kull, då kan alla valpköpare få välja namn och trots det spara urvalet till veterinärbesiktningen :)
5 6 7
Svar
126
· Visningar
2 238
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 871
Senast: tuaphua
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 253
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
986
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?