Försäkring av utrustning??

Fahlis

Trådstartare
Hur bör man försäkra sin utrustning??
Ex.Har marathon-gigg inköpt ny för knappt 20.000:-. Ganska mycket pengar....både i inköp o sen om något händer!
Gäller tilläggsförsäkringen: Allrisk, i hemförsäkringen?
Eller finns det annan försäkring man bör ta för just till "hästprylar"?
En sele är ju oftast inte heller en billig investering.....

Nån som vet? :confused:

Sv: Försäkring av utrustning??

Jag har då klarat mina vagnar med allrisk försäkningen på Folksam..

Ring och hör med ditt bolag för säkerhetsskull!
Jag har fått ut ersättning för 3 kraschade vagnar och 2 selar.Har för mig att de prata om ett maxvärde på 30 000 kr..
Anna-Carin

När du försäkrar stallet så säger du till om hur mycket utrustning du vill försäkra. Köper du till utrustning ringer du in och lägger till det på försäkringen.

Får ta mig i kragen.....eller rättare sagt, ta telefonluren ;) o slå en signal till f-bolaget o höra!
Fast jag har oxå Folksam, så då borde jag "klara" mig!

Är "bara" in ackorderad...dvs inget eget stall, tyvärr!!

Kan tänka mig att en "allrisk för angiven egendom" kan behövas? Sedan bör du kolla med ditt bolag om det tar skador "orsakade av djur" och hur de i annat fall tolkar undantaget.

Liknande trådar

Utrustning Har en egen häst för tillfället, med all utrustning mm såklart... :up: Kom idag på att tänka, vart bör jag försäkra hela hästens...
Svar
10
· Visningar
2 816
Senast: Alexandra_W
·
Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 925
Senast: kolblakkur
·
Utrustning Jag sitter och funderar på om man egentligen behöver ha nån typ av försäkring på sadlarna? Jag har två dyra sadlar nu som jag inte har...
Svar
10
· Visningar
5 809
Senast: Alexandra_W
·
H
Övr. Hund Ni som har hundarna försäkrade ÖVER inköps priset. När sätter ni stop o inte höjer försäkringen mer. Vad är anledningen till att ni då...
Svar
5
· Visningar
1 016
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka