Försäkring av Quarter och Paint...

western_wannabe

Trådstartare
Är det något bolag som är mer fördelaktigt vi försäkring av dessa raser? Jag har mina två hästar som inte är av westernras försäkrade i F***sam, och tycker att jag har fått bra försäkringar som täcker det jag vill till ett hyggligt pris. Har haft Ag**a på andra hästar, och även där har allt funkat som det ska. Nu finns det planer på ännu en ny häst, och hästen jag har kikat på är oförsäkrad.

Hade tänkt att ringa runt lite bland de vanliga bolagen, men det vore intressant om man kunde få lite indikationer på vilka bolag som har hyggliga premier för Quarter och Paint.

Sv: Försäkring av Quarter och Paint...

Helt klart if som har bäst försäkringar till quarter/paint tycker jag =)
Dessutom har dom en vet.extraförsäkring som täcker allt typ! Och tro mig jag har verkligen fått användning av min försäkring iom silvers skador. Det har täckt allt ifrån kiropraktor-laser till alla mediciner, även dom jag själv hämtar från apoteket. Sen har dom bäst pris oxå.

Hade folksam innan och dom är bra så länge inte hästen skadar sig :grin: Men när det handlar om att få tillbaka pengar från en skada blir man verkligen besviken tycker jag. Dom har en förmåga att dra av för ALLT så till slut blir det inga pengar att få tillbaka....

Vad ska du köpa för häst?????? :laugh:

Säger inget förrän jag har bestämt mig :p

Pratade med F***sam nyss, och har beställt uppringning av Ag**a. Folksam skulle hamna på ca 7000:-/år.

Ska kika på If också:)

Har kikat på If's hemsida. Likvärdig försäkring hamnar ett par hundralappar billigare, med liknande villkor (självrisk + 20%). ca 6500:-/år.

Jag har haft folksam till mina QH i flera år och har aldrig behövt bli besviken:) Märren som jag sålde för någon månad sedan va en "liten" klant som hade klippkort på kliniken.
Har aldrig behövt tjata för att få ut ersättning för något alls.
Jag har mina 2 nuvarande hästar försäkrade där fortfarande. App-Quartern (samma kostnad om det hade varit ren quarter) är försäkrad i A1 40000, A2 40000 och A1 vet 50000 +A19 rehab Detta kostar mej:6383:-/år

/LL

Tack för ytterligare svar:)

Hade tänkt att lägga upp det ungefär som du. Har idag 100.000:- i vet.vård + rehab på en av mina andra hästar, men funderar på om det inte räcker med 50.000:- + rehab +buköppning. Blir ett par hundra billigare... Och så är det ju det där med livförsäkringen... Mina andra hästar är inte livförsäkrade i sitt riktiga värde, men å andra sidan är inte deras marknadsvärde särskilt högt i jämförelse med en välstammad Quarter/Paint, och jag är inte ute efter att skaffa en ny "färdig" häst om något händer dem. Däremot är hästen jag funderar på att köpa ett framtidslöfte och en långsiktig tävlingssatsning som jag kommer lägga ner mycket tid, pengar och själ i... Då känns det genast mer viktigt att ha en ordentlig livförsäkring... Så svårt detta:(

Blev uppringd av Agria igår. hamnar på 6684:- med 120.000:- vetvård med motsvarande Rehab försäkring. Verkar inte skilja många kronor bolagen åt, så det känns nästan bäst att fortsätta med Folksam då jag har de andra hästarna där...

Just för att hålla nere kostnaden för Liv så har jag bara valt 40000 i A1. A2 är ju en ren katastrof försäkring "ond bråd död" typ. Man får ju en ganska hygglig unghäst för de 40000 i A1 om han skulle förlora sin användbarhet i tex en hälta ( i alla fall som marknaden ser ut nu). Både A1 och A2 får man ju ut om det blir ett akut dödsfall.
Så jag tycker det är en bra lösning utan att behöva bli ruinerad.
Jag har aldrig lyckats komma över 50000 i veterinärvård, då har jag haft häst på operation och 5dagars klinikvistelse (hade kostat 25000 utan försäkring har jag för mej)

/LL

Jag har If och är väldigt nöjd måste jag säga, även om jag inte behövt använda den till hästarna än. Jag betalar ca 3700/år för hingsten.

Vilka belopp har du försäkrat i då om man får fråga? Är ju nästan hälften av de prisuppgifter jag har fått...

Liknande trådar

Western Hej! Med bakgrund som engelsk ryttare har jag på senare år börjat rida allt mer western och funderar nu eventuellt på att skaffa mig en...
Svar
10
· Visningar
3 938
Senast: malumbub
·
Ekonomi & Juridik Jag behöver få ner kostnader och i första hand har jag tänkt på försäkringen. Idag kostar försäkringen mig 400 kr i månaden och jag har...
2
Svar
31
· Visningar
3 951
Senast: Trissa
·
Ekonomi & Juridik Har kollat igenom flera olika försäkringsbolags villkor för att undersöka vad de egentligen ersätter. Med ett deprimerande resultat...
Svar
14
· Visningar
1 974
J
Hästmänniskan I dag hade jag bestämt mig för att gå igenom alla mina djurförsäkringar noga eftersom bolagen ändrar villkor och premier hit och dit så...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 053
Senast: Sockertoppen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar