försäkra eller ej?

Sv: försäkra eller ej?

Jag tecknade Holmias barnförsäkring när mina barn var små. Den övergick sedan i TryggHansa. Jag har vid några tillfällen (när jag ändå kollat igenom mina övriga försäkringar) hört med andra försäkringsbolag om att flytta även barnförsäkringarna, men inget bolag har tyckt att de kan erbjuda bättre skydd än det jag har i TryggHansa så de har rått mig att behålla den.

Däremot, när äldste sonen nu skadades allvarligt i en trafikolycka i juni, så täckte inte TryggHansa det, utan det gick enbart att få ut ersättning från bilens försäkring. Olycksfallsförsäkringar täcker tydligen inte trafikskador. Det hade jag inte en aaaaning om. :confused:

Men jag fick ersättning för sjukhusvistelsen från TryggHansa.

Sv: försäkra eller ej?

Fördel att vara tjej. Tjejer ska ju inte ha ärr det är ju mer acceptabelt bland killar. (Beror såklart på var och storlek)

Maken fick ut strax över 40.000kr för missprydande ärr, sveda och värk och typ 2% nedsatt rörlighet i axeln (Vet ej vad hans livförsäkring var då, för de var ju pengar där ifrån oxå pga nedsatta rörligheten)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 444
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 508
Senast: Sedna
·
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 777
Senast: Snö
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar