Försäkra äldre hundar

Alindra2000

Trådstartare
Hej!

Några nära vänner har tagit över två hundar som är 6 resp 8 år (En renrasig Leonberger och en mellanstor blandras). De är inte försäkrade sen innan så de vill nu ordna detta.

Jag vet att det kan vara lite krångligt att försäkra äldre hundar. Men är det någon som har erfarenhet av detta? Som är nöjd med ett försäkringsbolag där man alltså försäkrat hunden i vuxen ålder.

Jag har själv IF på alla mina hundar och är nöjd men det känns inte riktigt som samma sak eftersom de varit försäkrade sen de var valpar.

Tacksam för svar!

Sv: Försäkra äldre hundar

De flesta (alla) bolag kan försäkra in äldre oförsäkrade hundar i olycksfall försäkring (kan heta lite olika i olika bolag) innebär att hunden är försäkrad för just olyckor och ej sjukdomar, som tex trampa på glas, brutna ben och sådant. Svårare att få en försäkring för sjukdomar, men TROR att Agria gör det, dock inte helt säker så fråga!

Jag försäkrade min vuxna omplacering i Agria, det var inga problem alls. Hon var försäkrad för all veterinärvård men inget livvärde.

Jag har flockförsäkring på agria. Och fick lägga in våran äldsta hund där, fast hon inte varit försäkrad på flera år. Hon var då 11 år.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 134
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 043
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 355
Senast: Sesca
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
26 207

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka