Förrättningsunderlag samma pris som faktura?

Presto

Trådstartare
Visst måste priset på förrättningsunderlaget stämma med priset på fakturan? Det är väl därför man får ett förrättningsunderlag?

Jag hade ute DV som vaccinerade mina två hästar, båda fick hästinfluensa, alltså exakt samma behandling. På det mer detaljerade förrättningsunderlaget ser jag inget konstigt, exakt samma summa kostade båda hästarna. Utöver det en gemensam kostnad för bilavgift m.m. Slutnotan hamlade på 1 273kr inkl. moms.

Idag fick jag fakturan, då står allt ihopbuntat, men "veterinärtjänsten" är samma till båda hästarna. Sen står det på den ena att läkemedlet kostade 260kr, och på den andra 10kr. Dessutom hamlade slutnotan på 2 239kr inkl. moms!!

Det skiljer alltså nästan tusen kronor. Det är mitt namn och samma kundnummer på både fakturan och förrättningsunderlaget. Men det måste väl ha blivit fel?

Jag ska ringa dom imorgon när dom öppnar, men vill bara ha lite kött på benen först. Så jag inte i stundens hetta har fått allt om bakfoten :p

Sv: Förrättningsunderlag samma pris som faktura?

För min del har det alltid stämt, sånär på fakturaavgiften.

Samma här, summan har alltid stämt mellan förrättningsunderlag och faktura.

Tack för era svar! Då tar jag och ringer DV imorgon och reder ut det hela, får se vad det är som är knas.

Summorna har stämt för mig.
Drygt 2000kr låter orimligt om du inte gjorde mer än vaccinera två hästar.
Senast jag hade vet ute, kostade det mig ca 6000kr och då var det två stående kastrationer och fem vaccinationer (ganska prisvärt tycker jag, eftersom det dessutom är minst fem mil enkel väg för vet att åka).

Det är vad Distriktarna tog för 2 vaccinationer där jag bodde innan. Därför körde jag ner till dem med hästarna, efter att jag blivit chockad över priset, då blev det inte riktigt lika dyrt.

Idag betalar jag 300 spänn per spruta och inget mer, men det är för att en av mina närmsta vänner är vet:)

Oavsett om det är dyrt eller inte, ska summan mellan förrättningsunderlag och faktura vara samma eller får fakturan ha ett högre belopp? (om inget annat är gjort efteråt dvs).

För mig har det också alltid varit samma på förrättningsunderlag och faktura.

Har du fått tag i dom idag?? :)

Jag ringde hela dagen till kliniken och ingen svarade, sen såg jag ett nummer på fakturan som jag ringde och då fick jag hjälp!

Vi kom fram till att på fakturan var det två belopp som inkluderades, dels besöket nu och ett i början av februari. Den sistnämnda besöket var jag bortrest och det var min mamma som tog upp veterinären, mamma angav sin adress. Hon berättade det i efterhand och sa att hon betalat och allt, snällt :laugh: Allt var frid och fröjd, jag fick varken förrättningsunderlag eller faktura för besöket, det skickades till mamma.

På telefon med fakturatjejen (:p) kom vi dock fram till att det nog aldrig hade skickats ut en faktura vid det besöket i februari, i.o.m. att den fakturan jag fick nu var för de två senaste besöken. Fakturatjejen kunde inte se vad vi hade betalat in. Fast hon tyckte det var konstigt att det skulle "missats" att skickas ut en faktura.

Så jag får ringa mamma och så får vi kolla så hon verkligen har betalat in. Har hon inte det får vi betala allt, har hon betalat får vi bestrida fakturan.

Det där har hänt mig också, fick hem en räkning på en gårdsbesiktning på 4000 kr. Men på min faktura syntes det att var var dubletter på allt, beloppen stämde med underlaget. Fast de kom x2 då. Jag gjorde som du och det var inga problem, fick ny faktura inom ett par veckor. Skönt att det fanns en förklaring, men ja, ibland blir det fel!

Summorna har stämt för mig.
Senast jag hade vet ute, kostade det mig ca 6000kr och då var det två stående kastrationer och fem vaccinationer (ganska prisvärt tycker jag, eftersom det dessutom är minst fem mil enkel väg för vet att åka).

Det beror nog på var man bor. Jag betalade 1700 för vaccination av en enda häst sist. Har också fem mil från veterinärstationen och hem till mig enkel resa.

Det beror nog på var man bor. Jag betalade 1700 för vaccination av en enda häst sist. Har också fem mil från veterinärstationen och hem till mig enkel resa.

Oj då!
Jag tror att "mina" DV är rätt hyggliga mot hästägare. De brukar försöka samordna med besök till något jordbruk. Bönderna får tydligen resekostnaderna för DV subventionerade (enligt min`DV alltså) så de brukar fakturera största delen av resan på bonden för att skona hästägaren.

Det kanske är relativt snälla kostnader för vet här. Hade också in en häst för liggande kastration på klinik (klappis) och klarade mig med 5000kr och det kändes inte helt orimligt.

Som sagt, det beror helt på hur långt resan blir och om vet har möjlighet att samordna med andra besök. Brukar landa på runt 2500-3000 för vaccination av tre hästar hos mig.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • GHS - dagens dressyr.
  • Dressyrhingsten Skyline to B.
Tillbaka