Förpackningar och dess utformning

MissFideli

Trådstartare
Köpte Wartner vårtpenna för ett tag sen och blev lite ställd när det såg ut så här i förpackningen :eek:

553939_10152016802781158_1321747498_n_zpsa930093a.jpg

Finns det nån nytta alls med detta?

Sv: Förpackningar och dess utformning

Jag inbillar mig att de kanske använde samma förpackning till andra saker också och bara har anpassat en befintlig förpackning?

Finns det nån nytta alls med detta?

Absolut! Desto större förpackning, desto större utrymme tar den i hyllan och därför syns den också bättre och verkar dessutom lite mer värd pengarna (istället för att man ska betala massa pengar för "den där lilla struntsaken". ;) Dessutom blir det svårare att snatta med sig den.

Men jag håller med, hur löjligt som helst!

Ungefär som när jag får lergigan 30 tabletter har samma burk som 100 st och inte ens 100 tar upp en 10 del av burken

Tänkte på detta när jag fick en Iphone på jobbet, det var sånt ståhej för dom var dyra, och den kom i en fin förpackning och allt det där. När man sen öppnar förpackningen ligger telefonen liksom platt cirka 5 mm från kanten så hade jag vickat lite på kartongen hade den lätt trillat ur... Under telefonen ligger alla tillbehör osv. Kändes lite... vanskligt :nailbiting:
Jag hade önskat lite mer "vaddering" iaf!

Hittade en bild på google:

1351770726_451668890_1-Bilder-av--Apple-iPhone-5-4-och-4S-sim-fri-for-forsaljning.jpg

Liknande trådar

Hemmet Har inskaffat ytterligare en vit Malmbyrå som ska stå bredvid den några år äldre. Nu när den ställdes dit syntes det att den gamla hade...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 072
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Tror jag har hamnat på magkatarr. Det bränner i magen och magen är lite...tokig. Ska på resa imorgon och skulle givetvis vilja må bättre...
Svar
19
· Visningar
941
Senast: clusia
·
Hemmet Jag har köpt begagnade köksstolar som behöver fräschas upp, dels ska jag byta tyget och dels tänkte jag slipa ner dem och sen olja in...
2
Svar
22
· Visningar
574
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar