Förödande instinkt!

C

ChristinA

Att slicka sina sår.
Ja det gör hundarna väl för att få dem rena??
Men hur kan de låta det gå till sådan överdrift att det hindrar såret från att läka och istället blir större??
Hur skulle det funka i vildmarken?

Sv: Förödande instinkt!

Så du menar att hunden ifråga har för mycket fritid?

spånar lite bara, men kan det inte vara så att det blir som ett "beroende" för hunden? att när den en gång har börjat kan den inte sluta?
för det är ju som jag, när jag har fått en sårskorpa, kan jag verkligen inte sluta dra bort, eller pilla på skorpan. så är det ju för många människor.

hehe men som sagt, jag spånar lite bara ;) vet som sagt inte!

Skillnad på sår och sår?

"Tama" hundar slickar nog ofta för att dom inget annat har att göra. Ofta är ju själva problemet skickandet, om hunden inte respekterar ett nej. Grundsåret är väl ofta ett litet ett?

"Vilda" hundar måste slicka och därmed hålla rent från bakterier etc, och då läker såren vanligen innifrån och ut.

LIA

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 488
Senast: Rugge
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 936
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 761

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka